326 کیلومتر از راه‌های همدان با خط‌کشی ایمن‌تر شد


326 کیلومتر از راه‌های همدان با خط‌کشی ایمن‌تر شد

همدان- ایرنا- رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: در 6 ماه نخست سال جاری با اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش راه‌های شریانی، 326 کیلومتر از راه‌های این استان با هدف افزایش ایمنی خط‌کشی شد.

غلامرضا بیرنگ روز شنبه در این‌باره به خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خط کشی در محورهای استان در حال انجام است و این عملیات تا زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات خط‌کشی به شکل امانی و پیمانی انجام می‌شود، اظهار داشت: خط کشی جاده ها نقش بسزایی در افزایش ایمنی، نظم در ترافیک و کاهش سوانح رانندگی به خصوص در شب‌ها که روشنایی کم است و جاده‌ها به خوبی قابل رویت نیستند، دارد.

بیرنگ عنوان کرد: به منظور افزایش ایمنی محورهای استان یک‌هزار و ۴۰۰ متر نیوجرسی، ۲ هزار و ۸۴۶ شاخه گاردیل، ۷۷۲ دستگاه چراغ چشمک زن، یک هزار و ۱۸۰ عدد بازتاب ایمنی و استوانه ای، تهیه، نصب و تعویض شده است.

ماشین‌آلات راهداری همدان تعمیر و راه‌اندازی شد

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز با اشاره به استحکام ماشین آلات راهداری برای گذر از زمستان گفت: ماشین آلات راهداری همدان، توان عبور از زمستان سخت را دارد.

آرش آزادی اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، راهداری استان پیگیر است تا برای بازسازی و ساخت بعضی از قطعات و همچنین تعمیرات اساسی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین خود، از توان نیروهای مجرب راهداری استفاده کند که این امر موجب کاهش بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، فرسودگی ماشین آلات، گرانی و کمبود قطعات و لوازم یدکی، حدود ۲۰۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری استان راه اندازی و تعمیر شده است.

آزادی ادامه داد: با توجه به نیاز راهداری استان به دستگاه بیل مکانیکی، پارسال با مساعدت سازمان متبوع ۲ دستگاه بیل مکانیکی خریداری و به ناوگان راهداری استان اضافه شد.

وی یادآور شد: امسال چهار دستگاه کامیون مجهز به نمک پاش و برف روب و سه دستگاه تجهیزات نمک‌پاش برای نصب بر روی کامیون‌های موجود خریداری شده است تا در گردنه‌های برفگیر استان مستقر شود.

استانهمدان حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز