قم برای توسعه صنایع غذایی شرایط مطلوبی دارد


قم برای توسعه صنایع غذایی شرایط مطلوبی دارد

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: این استان برای استقرار هرچه بیشتر واحدهای صنعتی فعال در حوزه صنایع غذایی و توسعه فعالیت‌ها در این بخش،‌ از شرایط لازم و مطلوب برخوردار است.

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ استقرار صنایع غذایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم به‌صورت تخصصی و مجزا از سایر بخش‌ها صورت می‌گیرد و به همین دلیل توسعه این واحدها ازنظر رعایت استانداردهای محیط زیستی و سلامت شرایط لازم را دارد.

وی افزود: از طرف دیگر قم به پایتخت و بازارهای بزرگ مصرف کشور نزدیک است و تولیدکنندگان صنایع غذایی فعال در این استان می‌توانند به‌سرعت محصول تولیدی خود را به دست مشتریان برسانند.

وی ادامه داد: همچنین قم ازجمله مراکز مهم زیارتی و گردشگری کشور است و سالانه میلیون‌ها زائر در این استان حضور می‌یابند که تامین نیاز غذایی ایشان فرصت خوبی برای توسعه واحدهای مرتبط با این بخش مهم صنعتی در قم است.

سیجانی گفت: هم‌اکنون نیز قم در زمینه صنایع غذایی ازجمله استان‌های پیشرو به‌حساب می‌آید و واحدهای متعددی در شهرک‌های صنعتی این استان مشغول فعالیت است که محصولات تولید آن‌ها به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت صنایع غذایی تولیدشده در قم توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد استان به‌صورت مستمر رصد می‌شود و به همین دلیل محصولات تولیدی استان در این بخش با نام‌های تجاری معتبر، بازار فروشی مناسبی دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)