روز جهانی معلم


همه ما معلم هایی داشته ایم که چیزهای زیادی به ما یاد داده اند. بله، معلم هایی هم بوده اند که به اندازه کافی رفتارشان با ما خوب نبوده. اما بیایید فعلا این گروه دوم را فراموش کنیم. در مورد گروه اول، فکر می کنید معلم هایی که در زندگی تان داشته اید چقدر در رشد شما و انتخاب های تان موثر بوده اند؟ روز جهانی معلم، روزی است برای یادآوری همین نکته.

همه ما معلم‌هایی داشته‌ایم که چیزهای زیادی به ما یاد داده‌اند. بله، معلم‌هایی هم بوده‌اند که به اندازه کافی رفتارشان با ما خوب نبوده. اما بیایید فعلا این گروه دوم را فراموش کنیم. در مورد گروه اول، فکر می‌کنید معلم‌هایی که در زندگی‌تان داشته‌اید چقدر در رشد شما و انتخاب‌های‌تان موثر بوده‌اند؟ روز جهانی معلم، روزی است برای یادآوری همین نکته.

پیشینه روز جهانی معلم

در سال 1994، یونسکو روز 5 اکتبر (13 مهر) را به عنوان روز جهانی معلم انتخاب کرد. دلیل این نامگذاری تاکید بر نقش معلم‌ها در جامعه و توجه به حقوق و مسئولیت آنها در مقیاس جهانی بود. هر روز چند نفر در سراسر دنیا در این حرفه به کودکان آموزش می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا راه‌شان را بشناسند؟ بعید است بتوانیم نقش معلم‌ها را در زندگی‌مان نادیده بگیریم.

چرا روز جهانی معلم؟

روز جهانی معلم بهانه‌ای است برای شناخت بیشتر نقش معلم‌ها در آموزش و پیشرفت. معلم‌ها معمولا با صفاتی مانند مهربان، صبور، سختکوش، و فداکار شناخته می‌شوند. اما جدا از این تصویر، ما چقدر از مشکلاتی که یک معلم ممکن است داشته باشد اطلاع داریم؟ روز جهانی معلم در واقع روزی است برای آگاهی از این موضوع و نشان دادن قدردانی‌مان نسبت به این افراد.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 5 اکتبر (13 مهر) روز جهانی معلم است. شاید بد نباشد در این روز معلم‌هایی را که در دوران تحصیل‌مان داشته‌ایم به یاد بیاوریم. کدام معلم‌تان را بیشتر دوست داشتید؟ از کدام معلم چیزهای بیشتری یاد گرفته‌اید؟ و کدام معلم تاثیر بیشتری روی شما داشته است؟ اگر دل‌تان برای افراد مهربانی که چیزهای بسیاری به شما یاد داده‌اند تنگ شد، می‌توانید به طریقی از آنها تشکر کنید. یا با آنها ارتباط بگیرید و مستقیما تشکر کنید، یا تلاش کنید در بخشی که روی شما تاثیر گذاشته‌اند پیشرفت کنید.

روز جهانی معلم

در روز جهانی معلم این کارهای ساده را امتحان کنید:

عکس‌هایی را که از دوران مدرسه و با معلم‌های‌تان دارید مرور کنید. کدام عکس برای‌تان خاطره‌انگیزتر است؟ خودتان را در یکی از خاطرات دوران مدرسه تصور کنید، خاطره‌ای که در آن حسابی معلم‌تان را اذیت کرده بودید، اگر شما جای آن معلم بودید، چه واکنشی نشان می‌دادید؟ فکر کنید و ببینید نام چند نفر از معلم‌های دوران تحصیل‌تان را به یاد می‌آورید! خانم... آقای... استاد... یکی از معلم‌هایی را که خاطره خوبی از او ندارید به یاد بیاورید و سعی کنید حس ناخوشایندتان را نسبت به او فراموش کنید. هر چه باشد ما حتی از بی‌حوصله‌ترین معلم‌های‌مان هم چیزهایی یاد گرفته‌ایم.

1399/07/14 | کد مطلب: 656
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
روز جهانی معلم
روز جهانی معلم سپیده اقتداری
روز جهانی معلم

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر