فرماندار دشتستان: تکمیل بستر درمان شبانکاره همکاری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد


فرماندار دشتستان: تکمیل بستر درمان شبانکاره همکاری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد

بوشهر- ایرنا- فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: پروژه مرکز بستر درمان شهر شبانکاره که در حال تجهیز و تکمیل است برخی از کارهای پایانی آن برای بهره‌برداری باقی مانده که هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، فتح الله نوروزی دوشنبه شب در نشست بررسی تکمیل پروژه مرکز جامع سلامت (بستر درمان) شبانکاره افزود: از همه ظرفیت‌های این شهرستان برای تکمیل و راه‌اندازی این مرکز استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: کارهای مربوط به آب و گاز که متوجه دستگاه‌های مربوطه است انجام شده‌است و تاسیسات داخلی آن، تجهیزات پزشکی، درمانی و اداری توسط شبکه بهداشت انجام خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: مساله انشعاب برق با پیگیری‌های لازم و کمک مجموعه برق استان بوشهر و این شهرستان برطرف خواهد شد، برای محوطه سازی آن نیز مجموعه شورای اسلامی و شهرداری شهر شبانکاره در حال تلاش هستند که بزودی انجام می‌شود.

فرماندار دشتستان گفت: از مجموعه بهداشت و درمان انتظار می‌رود برای تامین نیروی انسانی، کادر درمان و استقرار متخصص‌ها و امکانات لازم برای یک مرکزی که جوابگوی نیازهای اولیه و در حد یک بیمارستان محلی برای مردم این منطقه باشد، اقدامات لازم را انجام دهند.

نوروزی بیان کرد: اگر در مرحله اولیه امکاناتی چون طب اورژانس و رادیولوژی آماده نباشد می‌شود این مرکز را افتتاح کرد و طبق برنامه در مراحل بعد این امکانات برای خدمات رسانی بهتر پیگیری شود.

وی همچنین بر آماده کردن مرکز تخصصی برازجان تا دهه فجر، آغاز عملیات اجرایی مرکز درمانی آبپخش، ساختمان اورژانس قلعه سفید، تکمیل دیوارکشی خانه بهداشت روستای خون، خانه بهداشت روستای فاریاب، مرکز درمانی شهر کلمه، اجرای خانه بهداشت روستای چم تنگ و اورژانس بوشکان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در مراکزی چون بستر درمان شبانکاره بر اساس برآوردهای جمعیتی و منطقه‌ای خدماتی بالاتر از یک مرکز بهداشتی و درمان سرپایی از جمله بستری و درمان شبکه‌ای ارائه می‌شود.

سعید کشمیری اضافه کرد: درمان شبکه‌ای به گونه‌ای است که برای بیماران بدحال اقدامات و خدمات احیا و درمان اولیه انجام می‌شود و با ارتباطی که پزشک و کادر درمان مرکز با یک مرکز بزرگتر بیمارستانی برقرار و شرح حال بیمار را برای تعیین تکلیف که آیا اعزام شود یا در همان مرکز بستری و ادامه مداوا را سپری کند، بیان می‌شود و خدمات رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مرکز بستر درمان شبانکاره در مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع در یک طبقه شامل بخش‌های بستری زنان، مردان، اطفال، اتاق زایمان، اورژانس، داروخانه شبانه روزی، رادیولوژی، سونوگرافی و پانسیون پزشکی در حال تجهیز است.

کشمیری ادامه داد: در کنار ۶ بهیار و چهار ماما با استقرار پزشکان متخصص و دندانپزشک خدمات بیشتری نسبت به گذشته به مردم این منطقه ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه امکانات لازم این مرکز به همراه استقرار پزشکان متخصص، سونوگرافی و امکانات بستری و دندانپزشکی بزودی آماده خواهد شد اما راه‌اندازی رادیولوژی و طب اورژانس را در مراحل بعد پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز بر افتتاح هرچه سریعتر مرکز بستر درمان شبانکاره و استقرار امکانات و تجهیزات لازم درمانی و پزشکی در این مرکز تاکید کرد.

ابراهیم رضایی اظهار داشت: همچنین شبانکاره بدلیل بعد مسافت آخرین نقطه آن تا مرکز شهرستان جمعیت تحت پوشش این مرکز درمانی توجه ویژه‌‍ای را در حوزه درمان و خدمات پزشکی می‌طلبد.

وی اضافه کرد: در این ارتباط هر کاری که در توان باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

بخش شبانکاره با جمعیت ۲۸هزار نفر دارای ۲۱روستا و ۱۵ آبادی است که شهر شبانکاره به عنوان مرکز بخش ۳۵کیلومتر و آخرین نقطه آن ۶۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان دشتستان فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی