سرمایه‌گذاران طرح‌های تبدیلی در بخش دام استان اردبیل حمایت می‌شود


سرمایه‌گذاران طرح‌های تبدیلی در بخش دام استان اردبیل حمایت می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات دامی و افزایش درآمد بهره‌برداران فعال در بخش دامداری و دامپروری استان از سرمایه‌گذاران متقاضی اجرای طرح‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات دامی حمایت می‌شود.

بهلول تکلوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خام فروشی تولیدات دامی این استان مقرون به صرفه نیست و برای برون‌رفت از این مشکل نیازمند حضور سرمایه‌گذاران قوی در این عرصه هستیم ، افزود: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی فرآورده‌های دامی این استان ،از سرمایه‌گذاران طرح‌ها و صنایع فرآوری تولیدات دامی با تمام توان حمایت می‌کنیم.

به گفته او ، در حالی که سالانه بیش از ۲۶۵ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود به دلیل کمبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی شیر و فرآورده‌های لبنی فقط ۱۰۰ هزار تن در استان مصرف و مابقی به صورت خام به استان‌های دیگر کشور ارسال و پس از فرآوری و بسته‌بندی به استان بازگشته و با قیمت چندین برابر شیر عرضه شده خام در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: این موضوع شامل حال سایر فرآورده‌های دامی از جمله تولید گوشت قرمز نیز بوده و از مجموع ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید شده ۱۰ هزار تن مصرف استانی داشته و ۲۰ هزار تن به صورت خام برای بسته‌بندی و فرآوری راهی استان‌های دیگر می‌شود.

سرمایه‌گذاران طرح‌های تبدیلی در بخش دام استان اردبیل حمایت می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و ارتقای سلامت از لحاظ مصرف گوشت قرمز و گوشت سفید سه میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی و ۸۱ میلیون قطعه طیور در نیمه نخست امسال علیه انواع بیماری‌ها در استان واکسینه شد.

او با بیان اینکه بدلیل شرایط مطلوب تولید دام و فرآورده‌های خام دامی در استان امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی در چهارچوب دستورالعمل‌های ویژه بهـداشتی به سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه فراهم است ، افزود : از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن پا و پنجه مرغ طی ۸۲ فقـره گواهی بهداشتی حمل به کشورهای امارات ، هنگ کنگ و ویتنام صادر شده است.

وی همچنین از صادرات ۲ میلیون و ۳۷ هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی اداره کل طی ۱۷ فقره گواهی بهداشتی به مقصد کشورهای عراق و عمان در این مدت خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز