جانشین فرمانده سپاه اصفهان: اربعین نماد همبستگی جهانی در برابر ظلم است


جانشین فرمانده سپاه اصفهان: اربعین نماد همبستگی جهانی در برابر ظلم است

اصفهان-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: اربعین و عاشورا نماد همبستگی و حضور همگانی برای نابودی ظلم و برقراری وحدت، صلح و آرامش در جهان است.

سرهنگ علی مقواساز روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کتاب "گمشده در اربعین" در محل بنیاد تعاون سپاه اصفهان افزود: قیام‌ کربلای امام حسین(علیه السلام) درس‌های زیادی برای پیروزی حق علیه باطل و استقلال جوامع بشری داشته که این عبرت‌ها تنها برای شیعیان نبوده و نیست و تمام انسان‌های آزاده جهان خواهانآن هستند.

وی بیان‌ کرد: در مکتب عاشورا و اربعین، همه گروه‌های سنی دارای تفاوت سلیقه و دیدگاه اعم از زن و مرد در کنار یکدیگر حضور دارند و این حضور متحد برای پیروزی جبهه مقاونت و آزادیخواهان جهان لازم است.

وی خاطرنشان کرد: استقامت، شجاعت، بصیرت و جوانمردی که در مکتب امام حسین به جهانیان آموزش داده شده، در ایستادگی مظلومان در برابر ظالمان جهان موثر بوده است.

جانشین فرمانده سپاه اصفهان، پیاده‌ روی اربعین را حرکتی ماتدگار از سوی شیعیان معرفی‌کرد و گفت: تا سال گذشته افراد زیادی از ادیان مختلف در این‌ مراسم شرکت می‌کردند که این نشانه عشق به امام حسین است.

وی یادآور شد: گرچه برگزار نشدن این مراسم بدلیل شیوع کرونا برای عاشقان حسینی سخت است اما مصلحت جامعه در حفظ سلامت و رعایت اصول بهداشتی است.

سرهنگ مقواساز به رونمایی از کتاب "گمشده در اربعین" نیز اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع مذهبی و ملی برای انتقال به نسل‌های آینده ضروریست.

به گفته وی، ۲۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری از حوزه نشر آثار دفاع مقدس سپاه اصفهان بصورت حضوری و غیرحضوری، خاطرات دوران دفاع مقدس را به ثبت می‌رسانند.

به گزارش ایرنا، کتاب "گمشده در اربعین" برگرفته از خاطرات یک زائر اربعین است.

این کتاب توسط زهره سادات هاشمی به نگارش درآمده و و توسط انتشارات "ستارگان درخشان" به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟