ابتلای خانوادگی به کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت


ابتلای خانوادگی به کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند صعودی بستری بیماران تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: باز هم مانند گذشته میزان ابتلاهای درون خانوادگی به صورت قابل توجهی بالا رفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: چنین روندی نشان دهنده این است که در منازل، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها پروتکل‌های بهداشتی از جمله «استفاده از ماسک» و «فاصله حداقل یک تا ۲ متر» رعایت نمی‌شود و ما شاهد افزایش موارد ابتلاهای خانوادگی در استان هستیم.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر با موج سوم بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی مواجه‌ایم همچنین شاهد یک سیر صعودی قابل توجه از نظر بیماران حاد تنفسی و بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌ها هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ان شاءالله با همراهی مردم عزیز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم کانون مهم انتقال و بیماری را مهار کنیم.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

موارد بستری بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی طی ۲ هفته اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند (مرکز استان) در رتبه اول است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌ها در این استان خبر و به کمیته مربوطه ماموریت داد تا در مدت ۷۲ ساعت موارد پیشنهادی را بررسی و اعلام کند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، سه هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان