دوره آموزشی حفظ و تدبر در سور‌ه‌های مکی برگزار می‌شود


دوره آموزشی حفظ و تدبر در سور‌ه‌های مکی برگزار می‌شود

دوره آموزشی حفظ و تدبر در سوره‌های مکی قرآن به صورت مجازی از سوی مدرسه دانشجویی قدر برگزار می‌شود.

دوره آموزشی حفظ و تدبر در سور‌ه‌های مکی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، این دوره ویژه قرآن‌پژوهانی است که دوره تدبر قرآن به قرآن را به اتمام رسانده‌ و حفظ سوره‌های مکی را در کنار تدبر آن ضروری می‌دانند.
فاز اول این دوره بر دسته سوره‌های «الر» متمرکز است که در صورت موفقیت، حفظ و تدبر سور‌ه‌های طواسین و حوامیم نیز در ادامه اضافه خواهد شد.
مرحله اول این دوره که حدود ۱۰ هفته به طول می‌انجامد جهت حفظ سوره‌‌های «الر» و مرحله بعد که حدود ۹ هفته است به تدبر اختصاص دارد. حفظ از سوره حجر به سوره یونس ختم شده و به طور میانگین هفته‌ای شش صفحه خواهد بود.
جلسات حفظ روزانه و هفتگی تعریف شده‌اند که جلسات روزانه‌ آفلاین با محتوایی از قبیل فضیلت تلاوت و تدبر مقدماتی سوره و جلسات هفتگی برخط که به پرسش حفظ و مرور و رفع اشکال اختصاص خواهد داشت.
حجم آیات حفظ، دسته آیه‌ای و لازمه آن مطالعه ترجمه، خلاصه المیزان، پر کردن جدول موضوع آیات و مباحثه دو نفره حفظ است که زمان لازم برای آن در هر روز ۱:۳۰ ساعت پیش‌بینی شده است و به طور متوسط میزان ساعت اختصاصی به حفظ و تدبر حداقل ۱۰ ساعت در هفته الزامی است.
ارزیابی حفظ به صورت آزمون کتبی خواهد بود.
دوره آموزش مجازی قرآن ویژه حفظ و تدبر در سوره‌های مکی، 16 مهرماه از سوی مدرسه دانشجویی قدر وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت آغاز می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی http://quranetratschool.ir/?p=۱۵۰۵۷ مراجعه کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری