31 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان ماکو پرداخت شد


31 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان ماکو پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) ماکو گفت: 31 میلیارد ریال تسهیلات در6 ماهه نخست سال‌جاری برای اشتغال مددجویان این نهاد در این شهرستان پرداخت شده است.

محمد محمدنژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۶۲ طرح اشتغال پرداخت شده‌ است.

وی گفت: دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی از جمله طرح های اشتغال‌زا در سال جاری در شهرستان ماکو است.

مدیر کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) ماکو اظهار داشت: این نهاد امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی در این شهرستان به مددجویان تحت پوشش خود پرداخت خواهد کرد.

محمدنژاد همچنین در ادامه اضافه کرد: در این مدت ۱۹۷ فقره تسهیلات بصورت قرض الحسنه به مبلغ ۹میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک‌هزار و ۶۱۹ خانوار است، اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، ۹۵۱ خانوار جدید در قالب طرح تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات ۲ برابری یارانه، وام‌های اشتغال در سال جاری بهره مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با پنج هزار و ۶۸۶ نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار ۸.۵ و جمعیتی ۵.۱ درصد را تشکیل می‌دهند.

این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستو صالحی: امیر تتلو را یک بار در تهران دیدم/ در ترکیه فحشم داد