سواحل مازندران از زباله پاکسازی شد


سواحل مازندران از زباله پاکسازی شد

ساری - ایرنا - سواحل مازندران امروز یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم ، اعضای تشکل‌های زیست محیطی و جمعی از مسئولان از زباله و پسماندهای باقی مانده از فصل شنا پاکسازی شد.

به گزارش ایرنا ، پاکسازی سواحل در اجرای طرح مازندران پاک از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در دستور کار قرار گرفت و با مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف شهرستانی از جمله فرمانداری ها ، بخشداری ها ، شهرداری ها و دهیاری ها اجرا شد.

برنامه نمادین مازندران پاک و جمع آوری زباله از سواحل با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در ساحل چپکرود شهرستان جویبار برگزار شد.

معاون استاندار مازندران در حاشیه این برنامه به خبرنگاران گفت : تاکنون بیش از ۸۰ درصد از حریم سواحل دریای خزر در مازندران آزاد شد و امیدواریم بقیه حریم هم با همکاری سایر دستگاه های آزاد شود.

حسن خیریانپور پاکسازی سواحل در پایان فصل شنا و گردشگری را ضروری دانست و افزود : امروز در ۲۲ شهرستان استان برنامه پاکسازی به صورت نمادین با همکاری تشکل‌ها،سمن‌های مردمی، دانش‌آموزان و محیط زیست انجام شده است.

وی با اعلام اینکه مازندران به نوعی متعلق به همه کشور است و این استان از دو موهبت الهی اعم از دریا و جنگل برخوردار است ،گفت : نظافت و نگهداری دو نعمت بزرگ متعلق به همه مردم کشورمان است، زمانی که مردم کشورمان از ساحل و طبیعت زیبای استان مازندران استفاده می‌کنند باید نسبت به نظافت آن هم کوشا باشند. امروز برای ایجاد فرهنگ‌سازی در سراسر استان پاکسازی سواحل از زباله به صورت مانور نمادین در حال انجام است.

معاون استاندار مازندران از دریا به عنوان مهم ترین جاذبه گردشگری استان یاد کرد و افزود : گردشگری مهم ترین ظرفیت اقتصادی استان است و توجه به آن و استفاده از ظرفیت های این بخش هم برنامه مهم مسئولان استان محسوب می شود.

وی ادامه داد : مجموعه مدیران استان بیشترین توانشان را در بهره گیری از ظرفیت گردشگری بویژه گردشگری دریایی متمرکز کردند و مصوب کردن و راه اندازی اسکله های چند منظوره در کنار ساحل دریای خزر آن هم در ۱۶۵ نقطه نشان می دهد که دریای مازندران تا چه حد ظرفیت دارد و همه باید در بهره گیری از این ظرفیت همکاری کنند.

خیریانپور استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی را برای ایجاد اشتغال ، جهش تولید و حل مشکلات استان ضروری و جدی دانست و گفت : به همین خاطر پس از تعریف و جانمایی اسکله های دریایی ، در گام بعدی با پیگیری هایی که انجام شد برای ساخت اسکله در ۶۰ نقطه از سواحل از سوی سازمان‌ بنادر و کشتیرانی مجوز دریافت کرده ایم.

وی با تاکید بر این که ساخت اسکله های دریایی در مازندران با جدیت دنبال می شود ، افزود : با این که پیگیری برای ایجاد اسکله از یک سال پیش جدی شد ولی در همین مدت با پیگیری دایم استاندار ما توانستیم این مطالبه چند دهه ای مردم مازندران را در بعضی از نقاط استان مانند رامسر به مرحله اجرا برسانیم.

معاون استاندار مازندران تعیین ضرب الاجل و دستور کار فوری برای جذب سرمایه گذار جهت اجرای طرح های اسکله دریایی دارای مجوز را اولویت کاری فرمانداران اعلام و تاکید کرد : ظرفیت دریا در هیچ نقطه از مازندران نباید مورد غفلت قرار گیرد.

خیریانپور بخش مهمی از اقتصاد مازندران را گردشگری محور توصیف کرد و افزود : گردشگری مازندران تنها به دریا خلاصه نمی شود بلکه وجب به وجب استان ظرفیت تعریف گردشگری و جذب گردشگر را دارد و یکی از طرح های جذب گردشگر هم بوم گردی است .

وی ادامه داد : امسال هدف گذاری شد و تا ۲ هزار واحد بومگردی در سطح استان مازندران مصوبه گرفته شد که باید به مرحله اجرا برسد.

این مسئول گفت : ۱۷ هزار هکتار آببندان در مازندران داریم که شرایط مناسبی برای حضور گردشگران است که از این تعداد ۸۳۰ آبندان هم برای مزارع، پرورش ماهی و گردشگری مورد استفاده می شود.

معاون استاندار مازندران یکی از فرصت های پیش روی استان برای توسعه گردشگری را اعلام پایتختی شهر ساری برای گردشگران کشورها عضو اکو در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد و افزود : برنامه ریزی در این زمینه شروع شد تا بتوانیم ظرفیت های گردشگری مازندران را به گردشگران خارجی هم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حوزه گردشگری مواردی اعم از میانکاله، دماوند، دشت‌ها، آبگرم‌های معدنی، آبندان‌ها، صنایع دستی در سطح استان شناسایی شد تا با برنامه ریزی مناسب جهت جهش درآمدهای گردشگری در استان محقق شود ، گفت : در پارک های داخل شهر حتما بازارچه سوغات و صنایع دستی ایجاد شود تا مسافران خرید کنند که علاوه بر تولید اشتغال هم ایجاد می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟