پوستر دومین جشنواره ملی شهید شهسواری در جنوب کرمان رونمایی شد


پوستر دومین جشنواره ملی شهید شهسواری در جنوب کرمان رونمایی شد

جیرفت - ایرنا - پوستر دومین جشنواره ملی شهید محمد شهسواری تحت عنوان «داستان کوتاه» در جنوب استان کرمان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاونان، مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج و جمعی از مدیران ادارات و هنرمندان جنوب کرمان از پوستر دومین جشنواره ملی شهید محمد شهسواری رونمایی شد.
حسین اسحاقی در این آیین گفت: بنا داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان پیوست همه برنامه‌های فرهنگی و هنری نهادینه شود.
وی تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه هایی که تلاش کردیم نهادینه و سال‌های سال در جنوب استان کرمان برگزار شود، جشنواره شهید شهسواری است که هر ساله برگزار می‌شود.
اسحاقی با بیان اینکه نخستین جشنواره شهید شهسواری در حوزه انیمیشن برگزار شده است، عنوان کرد: در این جشنواره ۷۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده که این تعداد اثر، چشمگیر است.
وی با تاکید براینکه آثار جشنواره نخست مستند می‌شود، تصریح کرد: در آیین اختتامیه دومین جشنواره شهید شهسواری آثار جشنواره اول در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: تصمیم بر این شد که جشنواره هر ساله در یک رشته برگزار و امسال نیز این جشنواره تحت عنوان داستان کوتاه برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مکتب شهید و شهادت دانست و گفت: همچنین سعی داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.
اسحاقی افزود: بنا داریم همزمان با اختتامیه دومین جشنواره ملی شهید شهسواری، دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز راه‌اندازی شود.
وی افزود: از امسال این جشنواره که یک حرکت خوب فرهنگی و اجتماعی است توسط موسسه «دیار شهسواران» و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

شهید محمد شهسواری را ملت بزرگ ایران با آن فیلمی می‌شناسند که وی با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیروهای بعثی بود فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد. و در وصفش چه خوب گفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود»

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان