120 ایده به دبیرخانه «کارآفرین‌شو» کمیته امداد استان سمنان راه یافت


120 ایده به دبیرخانه «کارآفرین‌شو» کمیته امداد استان سمنان راه یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: رویداد استارتاپی «کارآفرین‌شو» از اواخر شهریور امسال آغاز شد و تاکنون 120 ایده از دانشجویان به دبیرخانه این رویداد استارتاپی راه یافت.

به گزارش ایرنا، محسن مسعودیان راد روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: رویداد استارتاپی کارآفرین‌شو با همکاری کمیته امداد استان سمنان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ۲۲ شهریور امسال آغازشد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به حمایت از ۴۳۰ دانشجو تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با حمایت از این دانشجویان و دانش‌آموختگان دارای استعداد و ایده‌ها گام بزرگی در راستای رفع بیکاری کشور، ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال نوین برداشته خواهد شد.

وی به حمایت از ۱۵ طرح دانش بینان ازجمله کشت هیدروپوینک، نانو، ناوگان اینترنتی، جلبک اسپرولینا، اپلیکیشن حقوقی، جاروبرقی شهری، آبیاری هوشمند، اصلاح نژاد دام و طرح‌های نوین توسط کمیته امداد استان سمنان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در زمینه کمک به ثبت اختراع، کمک بلاعوض برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی، کمک به ساخت نمونه‌های آزمایشگاهی و تا تجاری‌سازی ارایه می کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوید گفت : این صندوق برای حمایت از طرح‌های اشتغال نوین و دانش‌بنیان کمیته امداد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، اقدام به راه‌اندازی صندوق نوید کرد.

وی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از رسالت‌های اصلی و مهم این نهاد است.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه برخی از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت از افراد نخبه، بااستعداد و فعال در حوزه‌های مشاغل دانش‌بنیان و فناورانه هستند، گفت: بر همین اساس کمیته امداد با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، صندوق نوید را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: برای پشتیبانی و حمایت از طرح‌های نوین، دانش‌بنیان و ایده‌های خلاق مددجویان و نوآوران اشتغال می‌توانند با ورود به سایت navidfund.com ایده‌های خود را در صندوق نوید ثبت و از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: بعد از بارگذاری طرح اشتغال در این پایگاه اینترنتی طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای طرح‌های مورد تائید، قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه افرادی که ایده‌های نوآورانه دارند، می‌توانند ایده‌های خود را ثبت و از حمایت‌های این صندوق بهره‌مند شوند، تصریح کرد: حمایت از این طرح‌ها به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت انجام می‌شود.

مسعودیان راد گفت: هدف از برگزاری رویداد ملی صنایع روستادوست ورود فناوری‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به کسب‌وکارهای روستایی و افزایش درآمد این مشاغل به منظور رونق زندگی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: تعهد استان در این رویداد ارسال ۸۰ ایده به دبیرخانه بود اما با ارسال بیش از ۱۲۰ طرح ۱۵۶ درصد این برنامه محقق شد.

استان سمنان بر اساس ارسال ۱۳۲ ایده در رویداد صنایع روستادوست در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)