آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان‌های قزوین


آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان‌های قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 6000 تُن انار برداشت شود.

علی‌ اکبری اظهار کرد: عملیات برداشت انار از سطح ۸۳۰ هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است که از این میزان سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۷۷۰ هکتار به‌صورت بارور و ۶۰ هکتار غیر بارور است و پیش‌بینی می‌شود ۶۶۰۰ تُن انار از سطح این باغات برداشت شود.

وی افزود: باغ‌های انار در استان عمدتاً در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران است، همچنین قسمتی در بخشی از الموت غربی و در روستای لات باغات انار وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهم‌ترین ارقام انار در استان را رقم شهبار، قره گوز، ملس سنگان، آق نار و همچنین به‌صورت محدودتر رقم‌های استان‌های مرکزی و فارس شامل؛ ملس ساوه و رباب شیراز ذکر کرد.

وی یادآور شد: همه‌ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازارهای شمالی کشور و داخل استان قابل‌عرضه است که به دلیل درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن به‌عنوان مزیت محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اکبری یادآور شد: قسمت خیلی کمی از محصول تولیدی انار استان به‌صورت رب انار محلی فرآوری می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا