دستگاه فوق پیشرفته تست هورمون در قزوین به بهره‌برداری رسید


دستگاه فوق پیشرفته  تست هورمون  در قزوین به بهره‌برداری رسید

قزوین-ایرنا- دستگاه فوق پیشرفته تست هورمون برای کمک به درمان زوج‌های نابارور روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در جهاد دانشگاهی قزوین رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ارزش تقریبی این دستگاه که با همت خیران تهیه و در اختیار جهاد دانشگاهی قزوین قرار داده شده، در حال حاضر حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

این دستگاه قادر به انجام ۶۰ تست است و در تشخیص بیماری های مختلف به ویژه ناباروری می تواند کمک کند.

فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین،آبیک و البرز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در آئین رونمایی از این دستگاه، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه درمان و لزوم تقویت آن در استان قزوین به همت مجمع خیران کشور و استان مشکلات درمانی قزوین شناسایی شده و قرار است براساس این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: فهرست موارد مورد نیاز مراکز درمانی قزوین به مجمع خیران کشور ارسال و با همت خیران کشوری و استانی توانستیم دستگاه تست هورمون تمام اتوماتیک تهیه کرده و این دستگاه را در اختیار جهاد دانشگاهی قزوین قرار بدهیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش این دستگاه در زمان تهیه هشت میلیارد ریال بود که هم‌اکنون با توجه به افزایش قیمت‌های موجود می‌توان گفت ارزش فعلی دستگاه ۲۹ میلیارد ریال است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌ از این یک نمونه از این دستگاه در استان قزوین موجود بود، افزود: دستگاه یاد شده این قابلیت را دارد که در هر ساعت ۵۰۰ تست هورمونی را بررسی و در مدت زمان نیم ساعت پاسخ بدهد.

محمدبیگی اظهار داشت: دستگاه تست هورمون قابلیت انجام بیش از ۶۰ نوع تست را دارد و در تشخیص بیماری‌های مختلف به ویژه مشکلات حوزه باروری کمک کند، درواقع این دستگاه در بحث ناباروری دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: با توجه به‌سرعت کار این دستگاه زمان پاسخگویی به حداقل می‌رسد و از طرفی با توجه به خدمات ارزان قیمت جهاد دانشگاهی؛ قیمت تمام شده تست برای آزمایش دهندگان کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی سرعت خوبی در ارائه خدمت دارد و تلاش کرده است که دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی را تسهیل کند و با توجه به پویایی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد خیران تمایل دارند به این حوزه کمک کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم در آینده شاهد مشارکت بیشتر خیران در حوزه ناباروری و توسعه تجهیزات مربوط به آن باشیم و با شناخت خدمات مورد نیاز می‌توانیم از ظرفیت بیشتر خیران استانی و کشوری استفاده کنیم.

محمدبیگی افزود: مسئول دانشگاه علوم پزشکی قزوین حمایت خوبی از جهاد دانشگاهی دارد، امیدواریم سایر مسئولان استانی نیز از این نهاد فعال، پویا و به روز حمایت بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم