آستارا صاحب استخر شنا شد


آستارا صاحب استخر شنا شد

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: نخستین استخر شنا در این شهرستان در داخل یک مجتمع اقامتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده‌است و ورزشکاران این رشته از آن استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم روز سه شنبه در بازدید از استخر شنای مجتمع اقامتی جنب بانک ملی سابق آستارا اظهار کرد: این استخر ۱۶ متر طول، ۱۳۰ سانتی متر عمق دارد و دارای سونای خشک و تر، اتاق ماساژ، بوفه، دوش آب گرم و جکوزی است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای ساخت مجتمع و استخر هزینه شده است و تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و شناگران از این پس برای شنا از استخر شهرستان های همجوار استفاده نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته برای تکمیل استخر ورزشگاه وحدت آستارا هم ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و با تکمیل آن، فضای کافی برای ورزشکاران این رشته تامین خواهد شد.

لقمانی مقدم گفت: مجتمع اقامتی در حال ساخت بخش خصوصی در دهستان حیران آستارا تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری خواهد شد و بانک ها در تامین اعتبار طرح های گردشگری مشارکت کنند.

معاون فرماندار آستارا افزود: در دوران کرونا حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان کاهش یافته و مدیران اقامتگاه های فرسوده از این فرصت برای بازسازی و ترمیم اماکن اقامتی استفاده کنند.

وی یادآور شد: کارفرمایان واحدهای اقامتی و گردشگری با نام نویسی در سامانه کارا به ازای هر کارگر بیمه شده در واحدهای خود، ۱۶۰ میلیون ریال وام کم بهره دریافت می کنند.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی اجتماعات مردمی و اماکن اقامتی، هتل ها و محل های گردشگری شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !