طرح تعمیر و افزایش ایمنی شبکه برق در شهرستان زیرکوه اجرا شد


طرح تعمیر و افزایش ایمنی شبکه برق در شهرستان زیرکوه اجرا شد

بیرجند - ایرنا - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: طرح تعمیرات فیدرهای شاهرخت در شهرستان زیرکوه با حضور 16 گروه کاری و عملیاتی با هدف افزایش امنیت نوار مرزی استان اجرا شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، هادی منصوریان اظهار داشت: ۱۶ گروه عملیاتی برق خراسان جنوبی در مانور جهادی، فیدرهای شبکه برق شاهرخت را در مدت ۲ ساعت بررسی و تعمیر کردند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب فیدرهای ۲۰ کیلوولت، پست‌های توزیع و خطوط فشار ضعیف برای تامین برق موردنیاز در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی در جامعه دارای تعهد و مسئولیت است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: این فیدرها براساس عوامل جوی، ذات شبکه و عملکرد تجهیزات در زمان بهره‌برداری با توجه به طول عمرشان و تحت تاثیر عوامل بیرونی دچار عیب و نقص می‌شوند که به ‌صورت مستمر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

وی با اشاره به لزوم تداوم جریان برق بدون وقفه و خاموشی بیان کرد: هر واحد در هر شهرستان استان، برنامه بازدید و تعمیرات مستقل را دارند که از اعتبارات تأمین و نگهداری شبکه و بهره‌داری استفاده کرده و در تلاش‌اند که خدمات را بدون خاموشی به مشترکان ارائه کنند.

منصوریان افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، سرویس شبکه‌های مشکل‌دار برای کاهش خاموشی ناخواسته و کاهش انرژی توزیع نشده را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: افزایش ایمنی شهروندان، رفع کانون‌های خطر و تمرین آمادگی مناسب برای مواجهه با بحران‌های مختلف از دیگر اهداف این مانور جهادی است.

وی گفت: تامین پایدار برق چاه‌های کشاورزی، افزایش تاب‌آوری شبکه در شرایط سخت زمستانی و رضایت‌مندی مشترکان در شهرستان زیرکوه از اولویت‌های اجرای این طرح است.

پیش از این طرح تعمیرات جهادی فیدرهای بحرانی در شهرستان مرزی درمیان با حضور ۱۵ اکیپ اجرایی و ۵۰ نفر پرسنل عملیاتی اجرا شد.

با اجرای این طرح شبکه‌های فشار متوسط محدود روستای منصورآباد تا ورودی شهر قهستان با حضور اکیپ‌هایی از شهرستان‌های بیرجند، قاینات، خوسف، زیرکوه، سربیشه و نهبندان و چهار اکیپ عملیاتی از شهرستان درمیان بررسی و تعمیر شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی