دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود


دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» ویژه طلاب در این مرکز خبر داد.

دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیده‌زهرا حسینی، سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س)، سوم آبان‌ماه طی سخنانی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» به همت اداره قرآن و حدیث این مرکز، بیان کرد: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله منابع ارزشمند و سرشار از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی هستند که از دیرباز تاکنون مورد توجه جدی و عمیق علما و بزرگان اسلام و بزرگترین متفکران و اندیشمندان جهان بوده است.

وی افزود: آشنایی با کتاب گهربار نهج‌البلاغه یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی برای همگان به ویژه طلاب در راستای رسالت طلبگی آنان در فهم از دین و تبلیغ معارف دینی است که می‌بایست مورد عنایت و توجه بیشتری در حوزه بهره‌مندی علمی، معرفتی و تربیتی آنان قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) ادامه داد: صحیفه سجادیه نیز یکی از بزرگترین ذخایر معرفتی شیعه و سرشار از مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی است و آشنایی با معارف آن تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه دارد.

حسینی تصریح کرد: این گوهر گران‌بها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است و بر حوزه‌های علمیه است که زمینه شناخت و انس بیشتر طلاب نسبت به این منبع غنی و آشنایی با دانش‌های صحیفه محور و درک بهتر آن را فراهم بیاورند.

وی تأکید کرد: شناساندن علمی و محققانه «نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» به طلاب و بهره‌مندی آنان از این آثار گرانقدر می‌تواند راهگشا، راهنما برای تعمیق معرفتی و دینداری و پاسخگویی نیاز جامعه امروز و به‌ویژه نسل جوان باشد.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) با اشاره به سرفصل‌های این دوره‌ها، اظهار کرد: سرفصل‌های دوره تربیت مروج نهج‌البلاغه شامل مباحث شناختنامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی(ع)، روش فهم نهج‌البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج‌البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، روش ارائه معارف نهج‌البلاغه، موضوع‌شناسی نهج‌البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و...)، خانواده و تربیت در نهج‌البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه، شبهه‌پژوهی نهج‌البلاغه است.

وی ادامه داد: بخشی از سرفصل‌های دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه شامل مباحث ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه و بررسی ساختار چند دعا هستند.

حسینی با بیان اینکه این دوره‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد، گفت: ثبت نام در این دوره‌ها‌ از طریق مراجعه به صفحه ثبت نام دوره‌های اداره قرآن و حدیث در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة‌الزهرا(س) به نشانی http://qh.jz.ac.ir امکان‌پذیر است.

وی، مهلت ثبت نام در این دوره‌ها‌ را تا پنجم آبان‌ماه اعلام کرد و یادآور شد: طلابی که دوره مقدماتی را گذرانده‌اند جهت تکمیل دوره لازم است در دوره تکمیلی شرکت کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ تا ۱۲ می‌توانند با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرند.

مریم بشیری
انتهای پیام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم