استاندار: سمنان جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است


استاندار: سمنان جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: استان سمنان با تکیه بر مهارت آموزی به عنوان راهکار اشتغالزایی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در دیدار ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور با وی در استانداری سمنان ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای براساس رویکرد مهارت‌آموزی نقشی مهم در اشتغالزایی، رونق و جهش تولید دارد.

وی ادامه داد: نهضت مهارت آموزی و آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و استان سمنان با سرلوحه قرار دادن این راهبرد توانسته است در زمینه اشتغالزایی خوب عمل کند.

آشناگر بیان کرد: استان سمنان به دلیل جاذبه‌های شغلی زیادی که دارد در زمینه اشتغالزایی کمک حال استان‌های دیگر است و نیروی کار از استان‌های دیگر نیز برای اشتغالزایی به این استان می‌آید.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم برای رفع بیکاری محسوب شود و مردم بدانند مهارت آموزی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه است.

استاندار سمنان اظهار داشت: استان سمنان دارای واحدهای صنعتی و معدنی قدرتمند است که در کشور نیز مطرح هستند و به دلیل داشتن اراضی بدون مانع می‌تواند پذیرای سر ریز استان‌های پرجمعیت باشد.

دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان چهار هزار دانشجو دارد و ۶۳ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه مشغول به کار هستند.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای به منظور بازدید از مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و دانش‌آموختگان رشته نظری، هنرستان‌ها و کار و دانش می‌توانند با شرکت در آزمون به صورت پیوسته یا ناپیوسته در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه