505 سایت 4G در کردستان راه‌اندازی شد


505 سایت 4G در کردستان راه‌اندازی شد

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون 505 سایت مخابراتی با فناوری 4G و 360 سایت 3G در مناطق مختلف استان نصب و راه‌اندازی شده است.

آزاد حکمت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از این تعداد ٩٦ سایت ۳G و ۵۳ سایت ۴G در روستاهای استان راه‌اندازی و فعال است، اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند اینترنت در این استان از ۲۹ STM۱ سال ۹۶ به ۱۲۲ STM۱ (بیش از ۴ برابر) در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱۱ روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند، افزود: میزان دسترسی مشترکان به اینترنت ADSL در روستاهای استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۵۶ برابر رشد داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ضریب نفوذ تلفن همراه را در استان ۱۳۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: اکنون ۲ میلیون و ١٥٦ هزار و ٥٩٦ شماره تلفن همراه در استان وجود دارد که در مقایسه با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان رقم قابل توجهی است.

حکمت بر تلاش برای ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و جلب رضایتمندی بیشتر مشترکان تاکید و اضافه کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بویژه از سال ۹۶ به بعد از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای کیفی و کمی دیتا در کردستان استفاده شده است.

وی اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی اجرا شد که ۱۱۶ کیلومتر آن در سه ماهه اول سال جاری بوده که در این بخش مخابرات استان رتبه اول کشوری را بدست آورد.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۹ روستای دارای سکنه بوده و ۹۳۸ روستا تحت پوشش تلفن همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند