پویش نه به مرگ خاموش در لرستان راه‌اندازی شد


پویش  نه به مرگ خاموش  در لرستان راه‌اندازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: پویش نه به مرگ خاموش با هدف کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز مونو اکسیدکربن در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا کرم گودرزی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این راستا نکات ایمنی و ضروری گازرسانی، استفاده از بخاری و مراقبت از دودکش بخاری ها به صورت گسترده توسط کاربران مجازی منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شروع فصول سرد سال، شهروندان باید از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک استاندارد H (اچ) شکل اطمینان داشته باشند و بخاری ها را با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد فعال کنند.

وی با تاکید بر اینکه محل‌ اتصال شیلنگ و وسیله گازسوز با کف صابون آزمایش شود تصریح کرد: برای نصب بخاری و سایر وسایل گازسوز باید از لوله‌های استاندارد فلزی گالوانیزه استفاده شود چراکه بکارگیری لوله‌های آلومینیومی و آکاردئونی مورد تایید نیست.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه شعله بخاری باید آبی رنگ باشد عنوان کرد: سرد بودن لوله بخاری بیانگر سوخت ناقص است بنابراین شهروندان باید پس از روشن کردن وسایل گرمایشی نسبت به گرم بودن لوله آن اطمینان حاصل نمایند.

بیش از ۱۵۶ هزار و ۸۰۰ مشترک روستایی و حدود ۳۸۸ هزار مشترک شهری از خدمات شرکت گاز لرستان استفاده می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در لرستان ارائه شد