پویش نه به مرگ خاموش در لرستان راه‌اندازی شد


پویش  نه به مرگ خاموش  در لرستان راه‌اندازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: پویش نه به مرگ خاموش با هدف کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز مونو اکسیدکربن در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا کرم گودرزی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این راستا نکات ایمنی و ضروری گازرسانی، استفاده از بخاری و مراقبت از دودکش بخاری ها به صورت گسترده توسط کاربران مجازی منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شروع فصول سرد سال، شهروندان باید از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک استاندارد H (اچ) شکل اطمینان داشته باشند و بخاری ها را با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد فعال کنند.

وی با تاکید بر اینکه محل‌ اتصال شیلنگ و وسیله گازسوز با کف صابون آزمایش شود تصریح کرد: برای نصب بخاری و سایر وسایل گازسوز باید از لوله‌های استاندارد فلزی گالوانیزه استفاده شود چراکه بکارگیری لوله‌های آلومینیومی و آکاردئونی مورد تایید نیست.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه شعله بخاری باید آبی رنگ باشد عنوان کرد: سرد بودن لوله بخاری بیانگر سوخت ناقص است بنابراین شهروندان باید پس از روشن کردن وسایل گرمایشی نسبت به گرم بودن لوله آن اطمینان حاصل نمایند.

بیش از ۱۵۶ هزار و ۸۰۰ مشترک روستایی و حدود ۳۸۸ هزار مشترک شهری از خدمات شرکت گاز لرستان استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی