فداکاری آموزگار کازرونی در دوران کرونا خبرساز شد


فداکاری آموزگار کازرونی در دوران کرونا خبرساز شد

شیراز- ایرنا- آموزگاری در شهرستان کازرون با نادیده‌انگاری مشکلات جسمانی خود، به سه دانش‌آموز با نیازهای ویژه به‌صورت حضوری آموزش می‌دهد و بی‌خستگی در مسیر دانایی، با وجود کرونا و مشکلات دیگر، گام برمی‌دارد.

به گزارش ایرنا، جلوه‌های فداکاری آموزگاران، به ویژه در مناطق کمتربرخوردار یا برای دانش‌آموزانی که بیش از دیگران به کمک نیازمندند، از اسفندماه که مدارس تعطیل شد، بیش از گذشته نمود یافت و تا امروز و تا هر زمان که دانش‌آموزی نیازمند وجود داشته باشد، همچنان ادامه می‌یابد.

از آن هنگام که مدارس با شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد، بودند بسیاری از دانش‌آموزانی که به دلیل تنگناهای مالی یا مشکلات زیرساختی محل زندگیشان نتوانستند به‌صورت غیرحضوری از آموزش بهره‌مند شوند.

در فارس مدارس عشایری خلوت در مناطق کم‌جمعیت در چادر یا در فضای باز، با حضور تنها یک معلم برای دو دانش‌آموز برگزار می‌شد یا جلوه‌ای دیگر، تدریس معلمی به دانش‌آموزان افغانستانی‌اش بود که بیم آن می‌رفت از تحصیل بازبمانند.

در تازه‌ترین نمایی که از این فداکاری‌های معلمی بازتاب یافته است، معلمی را می‌بینیم که با وجود شکستی پایش در روزهای کرونایی برای تعلیم دانش‌آموزان همچنان در مدرسه حضور می‌یابد؛ آن هم نه مدرسه‌ای عادی.

فداکاری آموزگار کازرونی در دوران کرونا خبرساز شد

دانش‌آموزان دبستان با نیازهای ویژه باغچه‌بان، شهدای منطقه کوهمره‌نودان شهرستان کازرون استان فارس، بخت آن را دارند که معلمی مهربان داشته باشند و از او مسوولیت‌پذیری و محبت بیاموزند.

در مدرسه باغچه‌بان کازرون، تعداد دانش‌آموزان کم است و سید حبیب‌الله موسوی، هم مدیر است و هم معلم ۸ دانش‌آموز.

حدود یک ماه است که پای آقای موسوی از ناحیه پاشنه شکسته؛ اما مسوولان آموزش و پرورش فارس عنوان کردند که او حتی حاضر نشده از مرخصی استعلاجی استفاده کند.

این معلم، افزون بر آموزش غیرحضوری به دانش‌آموزانش، به سه نفر از آن‌ها که مشکلات ویژه یادگیری هستند به صورت حضوری آموزش می‌دهد.

اقدام این معلم، تنها جلوه‌ای از جهادی است که آموزگاران سراسر کشور در حال انجام آن هستند تا چراغ دانایی در این سرزمین خاموش نشود.

در استان فارس۸۷۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل‌اند که از این تعداد ۴۸۸ هزار نفر در پایه دبستان، ۲۱۵ هزار نفر در پایه متوسطه اول و ۱۶۷هزار دانش‌آموز در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان