همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی آنلاین برگزار می‌شود


همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی آنلاین برگزار می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخصه‌های کلی جامعه سالم و راهبردهای دستیابی به آن با تکیه بر اصول و موازین قرآن 15 آبان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روز سه شنبه روابط عمومی این دانشگاه، محسن حاج کاظمیان افزود : این همایش با پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و سخنران ویژه آن دکتر نزیهه صالح استاد دانشگاه بیروت است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش اظهارداشت: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی درصدد تدوین الگویی با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی در حیطه‌های مختلف و به صورت روشمند شناسایی و براساس آن‌ اقدام خواهد کرد.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان ادامه داد: ۳۷ مقاله برتر جهت ارایه شفاهی در روز همایش و چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرفته شده است.

وی بیان کرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده پنج مقاله از استادان بین‌المللی عراق و لبنان و مقاله‌های داخلی از استادان دانشگاه‌های تربیت مدرس، علوم پزشکی، فردوسی مشهد، اصفهان و شهید بهشتی است.

حاج کاظمیان خاطرنشان کرد: فعالیت همایش در راستای تبیین و ترویج مولفه‌های قرآنی و سلامت اجتماعی است.

وی، تبیین مبانی قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی جهت پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می‌کند، کاربرد سازی یافته‌ها در بستر جامعه و ترسیم الگوی روش شناسی در پژوهش‌های میان رشته‌ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن از جمله محورهای فعالیت‌ همایش دانست.

به گفته رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان، نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی به صورت آنلاین از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۶ به نشانی اینترنتی conf.icqt.ac.ir برگزار خواهد شد.

اصفهان دارای ۳۲۴ موسسه قرآنی است که زیرنظر اتحادیه موسسات فرهنگی و قرآنی استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !