تیم کبدی ساحلی ایران جزو مدعیان قهرمانی آسیا است


تیم کبدی ساحلی ایران جزو مدعیان قهرمانی آسیا است

کرمانشاه- ایرنا - عضو کمیته فنی فدراسیون کبدی ایران از تیم مردان کشورمان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا یاد کرد و گفت: مرحله اول اردوی این تیم در کنار تیم بانوان برای حضور در این مسابقات آغاز شده است.

مختار صیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اولین مرحله اردوی تیم ملی ساحلی کشورمان در هر ۲ بخش آقایان و بانوان به صورت مجازی و با شرکت ۴۲ ورزشکار مرد و ۳۵ ورزشکار زن در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این مرحله نفرات دعوت شده به تیم ملی براساس برنامه دریافتی از مربیان بدنساز توان بدنی خود را ارتقاء بخشیده و فعلا روی این موضوع با توجه به قدرتی بودن رشته کبدی تمرکز شده است.

صیدی تصریح کرد: مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی کبدی آقایان و بانوان ایران نیز حدود ۱۰ روز دیگر با دعوت از آماده ترین نفرات اردوی نخست به صورت حضوری و در تهران برگزار خواهد شد.

رییس هیات کبدی استان کرمانشاه در ادامه به دعوت از سه ورزشکار زن و ۲ ورزشکار مرد کرمانشاهی نیز اشاره کرد و گفت: آزاده صیدی، فاطمه کرمی و اسما فخری در بانوان به همراه محمدامین نصرتی و رسول صیدی در بانوان نفرات دعوت شده هستند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران کرمانشاهی دعوت شده به تیم ملی جزو افراد باسابقه و آماده کبدی ایران هستند، گفت: همگی آنها شانس حضور در ترکیب نهایی تیم ملی برای اعزام به مسابقات ساحلی آسیا را دارند.

صیدی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا قرار است از ۲۰ فروردین سال آینده به میزبانی کشور چین برگزار شود.

این مسوول در فدراسیون کبدی وضعیت کشورمان در آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تیم آقایان ایران شانس کسب عنوان قهرمانی را دارد، کما اینکه در دوره های گذشته یک مقام دوم و یک مقام سومی را نیز کسب کرده است اما بانوان ما برای اولین بار است در این مسابقات حضور پیدا می کنند که آنها نیز شانس کسب یکی از عناوین اول تا سوم را دارند.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن کبدی ساحلی در کشور، یکی از مشکلات موجود برای استان های غیرساحلی را نداشتن زمین استاندارد و مناسب عنوان کرد و گفت: این درحالی است که می توانیم با اختصاص حداقل یک زمین مناسب قهرمانان زیادی را پرورش دهیم.

صیدی در پایان گفت: کرمانشاه نیز از این مشکل بی بهره نیست و با وجود پیگیری های قبلی و داشتن ورزشکاران خوب و با استعداد هنوز از داشتن زمین ساحلی محروم هستیم که امیدوارم مسوولان در این خصوص به ما کمک کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کسب موفقیت‌های علمی وظیفه دانش‌آموزان برای یاری انقلاب است