اشیای یکهزار و 500 ساله در شهر سمنان کشف شد


اشیای یکهزار و 500 ساله در شهر سمنان کشف شد

سمنان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اشیای تاریخی دوران اسلامی متعلق به یکهزار و 500 سال پیش در خانه‌ای در سمنان کشف و ضبط شد.

به‌ گزارش ایرنا، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: در عملیات مشترک یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی و فرماندهی انتظامی استان سمنان، ۹ قلم شی تاریخی مربوط به دوران اسلامی و حدود یکهزار و ۵۰۰ سال پیش در منزلی در سمنان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود و همچنین بر اساس تبصره یک این قانون هر کس اموال تاریخی - فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات وزارت میراث فرهنگی نسبت به تحویل آن اقدام نکند به ضبط اموال مکشوفه محکوم می‌شود.

غلامی از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهر سمنان نیز خبر داد و گفت: در بازدیدهای تلفیقی نیروی انتظامی با عوامل یگان حفاظت استان در شهر سمنان، یک دستگاه فلزیاب در یکی از مخروبه‌های شهر سمنان کشف و ضبط شد و شناسایی متهم و یا متهمان احتمالی موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث فرهنگی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه‌های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث‌فرهنگی امکان پذیر است.

مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل یک تا سه سال حبس است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!