20 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع پایاب سد سهند هشترود برداشت شد


20 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع پایاب سد سهند هشترود برداشت شد

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: 20 هزار تن سیب‌زمینی از 500 هکتار از مزارع پایاب سد سهند این شهرستان برداشت شد.

به گزارش ایرنا، مجیداحمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت محصول سیب زمینی در این مزارع از اواسط مهر ماه تا اواسط آبان ماه انجام شد و مازاد محصول برداشت شده در سایر شهرستان های استان و کشور عرضه می شود.

وی گفت: با توجه به تکمیل پایاب این سد در آینده ای نزدیک و به دنبال آن افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه، ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان ضروری است و مجموعه شهرستان و جهاد کشاورزی آماده همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه هستند.

فرماندار هشترود نیز بر ایجاد صنایع تبدیلی در پایاب سد سهند تاکید کرد و گفت: تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در پایاب این سد به اشتغال و رونق اقتصادی کمک می کند.

امین امینیان افزود: فاز نخست پایاب این سد و ایستگاه‌های پمپاژ مربوطه تا پایان سال بهره برداری و برای کشت بهاره آماده خواهد شد.

اوی همچنین از کشاورزان خواست تا از تولید تک محصولی گندم در مزارع پایاب خودداری کنند و به کشت و تولید محصولات جدید و بروز و سودآور روی آورند.

وی با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار پایاب فاز یک سد سهند نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده تا برای کشت ۱۴۰۰ آماده شود افزود: پست برق ۶۳ کیلو واتی این پایاب نیز با هزینه ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال احداث خواهد شد.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند