شبکه پایاب سد خداآفرین درآمد هر هکتار کشاورزان را 15 برابر افزایش داد


شبکه پایاب سد خداآفرین درآمد هر هکتار کشاورزان را 15 برابر افزایش داد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: اجرای شبکه پایاب سد خداآفرین از جمله اقدامات مهم دولت در منطقه است که درآمد هر هکتار از اراضی کشاورزان و زارعان را تا 15 برابر افزایش داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنا مجو در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: این طرح با تبدیل اراضی دیم به آبی درآمد هر هکتار را افزایش داده و اقتصاد و اشتغال را توسعه داده و پایدار کرده است.

وی تدوین الگوی کشت ویژه منطقه مغان ، حمایت از سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها ، استقرار مرکز تحقیقات گلخانه‌ای و همراهی لازم برای تامین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه پایاب سد خدا آفرین را ضروری دانست.

وی افزود: همچنین مرمت و بهسازی شبکه آبیاری مغان و لایروبی سد میل مغان ، جذب تسهیلات لازم و تامین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز ، ارتقای محورهای مواصلاتی و پیگیری پایانه ویژه و بارانداز ریلی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از دیگر اقداماتی است که برنامه‌ریزی های لازم برای

اجرای آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر رییس کمیسیون کشاورزی اتفاق مهمی برای استان بود، افزود: اطمینان داریم این سفر کمک خواهد کرد تا قدم های بزرگی در کشاورزی استان و کشور برداشته شود.

استاندار اردبیل با اشاره به جمع‌بندی بودجه سال ۱۴۰۰، این سفر را ظرفیتی برای اعمال نیازمندی‌های اعتباری در حوزه کشاورزی و آب و خاک در مصوبه بودجه سال آتی دانست.

وی ، نبود معاونت بهره‌برداری در وزارت جهاد کشاورزی را عاملی در کندی پیشبرد برنامه‌های پایاب سد خداآفرین دانست و گفت: وزارت جهاد بایستی پس از واگذاری‌ها نسبت به حل مشکل نرم‌افزاری و هدایت و مراقبت مداوم کشاورزان اعمال سیاست نماید.

بهنامجو گفت: در ادامه این جلسه ، جلسه دیگری در تهران با وزارتخانه‌های مربوطه و اعضای کمیسیون برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های این جلسه خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !