20 هکتار از عرصه‌های جنگلی مینودشت در آتش سوخت


20 هکتار از عرصه‌های جنگلی مینودشت در آتش سوخت

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت درشرق استان گلستان گفت: براثر وقوع سه فقره حریق طی 30 ساعت گذشته و براساس برآوردهای اولیه حدود 20 هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان در آتش سوخت.

قربانعلی گرایلو شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شروع حریق ابتدا در منطقه "مازو تخته پا به یا" و از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز جمعه بود که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی و اهالی بومی درمحل حاضر و به اطفای آن پرداختند.

وی افزود: هنوز اطفای کامل حریق در منطقه اول تمام نشده بود که دو فقره آتش سوزی دیگر در عرصه‌های جنگلی منطقه بالاتر از "روبارو" مینودشت و بالاتر از آرامستان شهر "دوزین" در ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه دیروز جمعه گزارش شد.

گرایلو با بیان اینکه هر سه منطقه جنگلی مینودشت که دچار حریق شدند، در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار داشتند، اضافه کرد: همین علت و نیز وزش شدید باد، عملیات اطفای حریق را سخت کرده بود.

وی تصریح کرد: با این حال با تلاش نیروهای منابع طبیعی مینودشت و دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله و نیز حضور خوب نیروهای بومی که در مجموع افزون بر ۱۰۰ نفر بودند، حریق هر سه نقطه، ساعت ۱۵ امروز به طور کامل اطفا و خاموش شدند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت ادامه داد: این سه حریق به سبب خزان زودرس و فراوانی برگ‌ها و علف‌های خشک در کف عرصه‌های جنگلی که دلیل اصلی آن کاهش رطوبت به علت نباریدن باران در دو ماه گذشته بود، رخ داد.

گرایلو گفت: البته علت اصلی حریق و گستره خسارات آن توسط کارشناسان منابع طبیعی درحال بررسی است اما از مسافران و گردشگران درخواست داریم درصورت حضور در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی مینودشت یا دیگر نقاط استان گلستان، حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری و در صورت نیاز به آتش، در پایان آنرا به طور کامل خاموش نمایند.

وی افزود: خوشبختانه حریق‌هایی که طی ۳۰ ساعت گذشته در سه نقطه از عرصه‌های جنگلی شهرستان مینودشت رخ داد، بیشتر خسارت سطحی داشت و به درختان آسیب جدی وارد نشد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بسیج گلستانی‎‌ها برای مشارکت حداکثری/ گروه ها واحزاب به خط شدند