تنش آبی 32 روستای خراسان شمالی حل می‌شود 


تنش آبی 32 روستای خراسان شمالی حل می‌شود 

بجنورد-ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آبرسانی پایدار به روستاهای استان در حال انجام است و تا دهه فجر امسال، تنش آبی برای ساکنان 32 روستا حل می‌شود.

غلامحسین ساقی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان ساکنان در ۳۰۰ روستای استان در تابستان امسال با تنش آبی روبه رو بودند و تامین آب در ۳۱۴ روستا هم در مرز تنش آبی بود.

وی گفت: تابستان سال جاری با وجود محدودیت های مالی، مشکل تنش آبی در ۱۸ روستای استان حل شد و این پروژه های آبرسانی در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خصوص مشکلات پیش روی برای تامین آب گفت: پس از یکپارچه سازی وظایف و مسوولیت های شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، سند آبرسانی پایدار به روستاها تدوین شد.

ساقی افزود: برای رفع مشکلات تنش آب در روستاها ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این شرکت آمادگی دارد برای حل مشکلات در پنج سال اقدام کند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با اجرای این برنامه، دغدغه های تامین آب روستاییان استان تا افق ١۴٣٠ حل می شود.

۲۴ شهر و ۶۸۶ روستا خراسان شمالی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب این استان قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان