اعلام زمان مراسم تدفین در محلات ممنوع شد


خمین - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: براساس مصوبه ستاد...
خمین - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: براساس مصوبه ستاد پدافند زیستی این شهرستان ، به‌دلیل شرایط بحرانی کرونا، اعلام تاریخ و ساعت مراسم تدفین و ختم از سوی خانواده‌ها و مراکز چاپ ممنوع است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، دکتر «بابک نامغ» افزود: مراکز چاپ اعلامیه در محلات که این مصوبه ستاد پدافند زیستی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی شده و مهر و موم می‌شوند.

وی اظهار داشت: برگزاری دورهمی خانوادگی و مهمانی، رعایت نکردن پروتکل‌های های بهداشتی و نزدن ماسک از سوی شهروندان محلاتی سبب طغیان بیماری کرونا در این شهرستان شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات خاطرنشان کرد: ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا ۲ روز اخیر در این شهرستان شناسایی شده و سه نفر جان باخته‌اند و وضعیت این بیماری روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

دکتر نامغ خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود در خانه بمانند و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را جدی بگیرند.

وی گفت: اگر مردم مانند روزهای نخستین شیوع بیماری کرونا نسبت به سلامت نزدیکان و شهروندان احساس مسئولیت کنند و با رعایت دستورهای بهداشتی با مدافعان سلامت برای عبور از این شرایط سخت همکاری کنند، آمار مبتلایان و جان باختگان کووید ۱۹ کاهش پیدا می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر تاکنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۵۸ نفردر شبانه‌روز اخیر شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری»افزود: ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ روز دوشنبه هفته جاری در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنان بستری شده‌اند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته