صنوف غیرضروری خراسان جنوبی از ساعت 18 اجازه فعالیت ندارند


صنوف غیرضروری خراسان جنوبی از ساعت 18 اجازه فعالیت ندارند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی واحدهای صنفی به جز گروه‌های شغلی یک در همه مراکز شهرستان‌های استان از ساعت 18 به بعد اجازه فعالیت ندارند.

«حمید ملانوری» روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درخصوص مصوبه ستاد ملی کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی گفت: این مصوبه از امروز - یکشنبه ۲۰ آبان - به مدت یک ماه تا ۲۰ آذر لازم الاجراست.

وی افزود: هر گونه تغییر در نحوه اجرای مصوبات و شیوه اعمال محدودیت‌ها به شرایط پیش رو و میزان شیوع بیماری مربوط است و تغییرات به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار کارمندان مبتلا به کرونا در سطح استان اظهار داشت: بنا به مصوبه ستاد کرونا و با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی و البته با هماهنگی فرمانداران تا سقف یک سوم کارکنان در قالب مرخصی استعلاجی یا استحقاقی، شیفت کاری و دورکاری در اداره حاضر نمی‌شوند.

وی بیان کرد: این مصوبه از فردا (چهارشنبه ۲۱ آبان) تا پایان هفته آینده - آخر آبان - اجرایی می‌شود.

ملانوری با تاکید بر تفاوت دور کاری با دوری از کار متذکر شد: در حالت دور کاری، شرایط کار در منزل فراهم است تا فرد بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

وی گفت: دور کاری کارکنان توسط کمیته ارزیابی و نظارت دستگاه‌ها رصد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این تصمیم در راستای کاهش میزان تجمعات در دستگاه‌ها و حفظ سلامت شاغلان دستگاه‌ها اتخاذ شده و بنا ندارد شرایطی را برای تفریح و مسافرت آنها فراهم کند به همین دلیل شرایط دورکاری هم تحت کنترل و نظارت قرار خواهد داشت.

وی از مصوبه تعطیلی بانک‌ها گفت و افزود: از روز شنبه آینده - ۲۴ آبان ماه - تا پایان هفته - آخر آبان - بانک‌ها خدمات حضوری ارائه نمی‌کنند.

ملانوری گفت: میزان حضور کارکنان با نظر رییس بانک عامل تعیین می‌شود و بانک‌ها مکلفند به منظور پرکردن این خلأ و پاسخگویی به مطالبات مردم، نسبت به شارژ کامل دستگاه‌های ATM و فعال بودن سیستم‌های اینترنتی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: جرایم دیرکرد اقساط در این دوره یک هفته‌ای بخشیده می‌شود تا مردم دغدغه سررسید اقساط خود در این هفته را نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر تصمیمی که در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گرفته می‌شود در راستای حفظ سلامت مردم است.

وی افزود: تمامی مصوبات این ستاد باید به طور کامل اطلاع رسانی شوند تا مردم در جریان تصمیمات اتخاذ شده، قرار بگیرند.

ملانوری تاکید کرد: تمامی مصوبات ستاد، حاصل همفکری همه اعضا و نتیجه کارهای کارشناسی است.

وی با اشاره به ازدحام بیش از حد جمعیت در آرامستان‌ها و تاثیر نامطلوب این تمرکزهای گروهی بر شیوع بیماری گفت: با عنایت به مصوبه ستاد کرونا، پنجشنبه و جمعه آینده (۲۲ و ۲۳ آبان ماه) از ورود افراد به آرامستان‌های سطح استان ممانعت می‌شود.

وی تصریح کرد: این تصمیم به جهت کنترل جمعیت در آرامستان‌ها و کاهش آمار مبتلایان اخذ شده است.

روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن در خراسان جنوبی که بار دیگر از مهر ماه امسال صعودی شد، همچنان افزایشی بوده و این استان در وضعیت قرمز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟