اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد


اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان ضرورت دارد

شیراز- ایرنا- آباده در شمال استان فارس از ظرفیت‌های خوب در حوزه‌های گردشگری،کشاورزی و صنعتی برخوردار است که به گفته نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آزادراه در حال ساخت شیراز-اصفهان به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از آزادراه اصفهان-شیراز می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید،

رحیم زارع چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: بهره برداری از این آزادراه موجب می شود تا مسیر تهران تا بندرعباس در محور خسروشیرین ۱۴۱ کیلومتر نزدیک تر شود.

وی با بیان اینکه با اتصال محور آباده- صغاد- بهمن به این آزادراه می توان علاوه بر کاهش مسافت به رونق منطقه کمک کرد؛با توجه به عبور آزادراه شیراز – اصفهان از مناطق عشایر نشین، این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین از دستور وزیر برای اتصال راه صفاشهر(خرمی) – دهستان قشلاق به آزادراه در بودجه سال ۱۴۰۰ یاد کرد.

زارع با بیان اینکه زیرساخت باند و فنس کشی فرودگاه شمال فارس انجام شده است، گفت: در دوسال گذشته پست سازمانی این فرودگاه تعریف شده و تامین هشت نفر نیروی انسانی برای فرودگاه شمال فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امسال حدود ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای این فرودگاه در نظر گرفته شده که از سال آینده این تخصیص اعتبار افزایش خواهد یافت.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶کیلومتری از شمال شهر شیراز قرار گرفته است.

آزادراه در حال ساخت شیراز- اصفهان به گفته مقامات مربوط مراحل پایانی را طی می کند و احتمال بهره برداری از آن تا پایان امسال یا اوایل سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟