تعامل موجب جلوگیری از قطع انرژی مدارس خراسان رضوی شد


تعامل موجب جلوگیری از قطع انرژی مدارس خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعامل شرکتهای حامل انرژی موجب جلوگیری از قطع انرژی مدارس این استان شده است.

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر از طریق هماهنگی انجام شده با شرکت‌های خدمات‌دهنده حامل انرژی از قطع آب، برق و گاز مدارس بدهکار این استان جلوگیری شده و خواستار همکاری و تعامل این شرکتها در تداوم این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: مدیران مدارس نیز باید بدهی‌های مربوط به این حوزه‌ها را با تعامل پرداخت کنند که در این راستا تلاش شده با پرداخت بخشی از سرانه‌ها به حساب مدارس تامین مالی آنها میسر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جاری تاکنون طی سه مرحله ۲۰۰ میلیارد ریال سرانه مدارس به حساب آنها واریز شده است گفت: طی یک مرحله دیگر نیز معادل ۷۰ میلیارد ریال به زودی به حساب مدارس واریز می‌شود.

وی افزود: اولیا و خیران نیز در زمینه تامین و کمک مالی به مدارس برای پرداخت بدهی‌های مربوط به حامل‌های انرژی همکاری دارند.

خدابنده بدون اشاره به میزان بدهی مدارس استان در این زمینه ادامه داد: بخشی از بدهی موجود مربوط به مطالبات چندین ساله شرکتهاست که انباشته شده و به دلیل مشکلات موجود در تنظیم الگوی مصرف پیش آمده است.

وی گفت: در "قانون بودجه‌کل کشور" تصریح شده است مصرف آب، برق و گاز مدارس با رعایت "الگوی مصرف" رایگان بوده و آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آنها معاف است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عامل ایجاد این مشکل را الگوی تعیین شده برای میزان مصرف آب، برق و گاز مدارس استان اعلام و بیان کرد: این الگو که هم‌اینک مبنای صدور قبض‌های هزینه انرژی مصرفی مدارس می‌باشد، بطور مستقیم از سوی شرکتهای خدمات‌رسان تعیین شده است.

وی افزود: "الگوی مصرف انرژی مدارس" را در حالی شرکتهای خدمات‌ دهنده مشخص کرده‌اند که می‌بایست کمیته مشترکی از نمایندگان آموزش و پرورش و شرکتهای خدماتی این الگو را تعیین کند زیرا الگوی مصرف کنونی برای هیچ مدرسه‌ای قابل رعایت و اجرا نیست.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان