سیاستگذاری فرهنگی ما در مفاهیم و تعاریف دارای آشفتگی است


 سیاستگذاری فرهنگی ما در مفاهیم و تعاریف دارای آشفتگی است

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: سیاستگذاری فرهنگی ما در مفاهیم و تعاریف دارای آشفتگی است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، «توحید محرمی» امروز در همایش حکمرانی اسلامی که به صورت وبینار در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب در دوره پهلوی دوم با یک رفتار افراطی برای کنار زدن هویت اسلامی ایرانی ها روبرو هستیم که با توجه به باستان گرایی و انگ عرب‌زدگی دنبال این است که افکار غرب زده خود را در جامعه جاری و ساری کنند.

وی افزود: پس از انقلاب در جهان شرق با ناکارآمدی سوسیالیست‌ها انقلاب اسلامی دیدگاه‌های جدیدی به دنیا ارائه کرد که عملا توانست جای خود را باز کند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران دارای آشفتگی در مفاهیم و تعاریف است، عنوان کرد: تا زمانی که در حوزه مفهومی وفاق و اجماع نشود این آشفتگی در بخش های مختلف ادامه خواهد داشت.

محرمی بیان کرد: در حوزه مفهومی انسان شناسی ما نیازمند اطلاعات مستمر و به هنگام هستیم.

وی با بیان اینکه هر دولتی آمد نظر و سلیقه فرهنگی خود را اعمال کرد، ابراز کرد: متاسفانه کارگزار فرهنگی ما در تاریکی قدم می‌زند و اطلاعات لازم را ندارد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: در بحث فرهنگ ما اجماع لازم را نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم پایش فرهنگی هم داشته باشیم.

محرمی خاطرنشان کرد: حوزه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کشور نگاه قابل اعتماد به حوزه پژوهش‌ها ندارد.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره باورنکردنی مژگان بچه مهندس در دنیای واقعی