دیدار الحسن واتارا با اصلی‌ترین مخالف خود


دیدار الحسن واتارا با اصلی‌ترین مخالف خود

رئیس جمهور ساحل عاج با آنری کونان بدیه اصلی‌ترین مخالف خود با هدف ایجاد صلح که در نهایت به سود مردم ساحل عاج است دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، رئیس جمهور ساحل عاج با آنری کونان بدیه اصلی‌ترین مخالف خود دیدار کرد. هدف این دیدار از سرگیری مذاکرات در شرایطی است که خشونت‌های انتخاباتی از سه ماه پیش تاکنون ۸۵ کشته و صد‌ها زخمی برجای گذاشته است و مخالفان دولت ساحل عاج به سومین دوره ریاست جمهوری الحسن واتارا اعتراض دارند.
خبرنگار شبکه در ابیجان گفت: الحسن واتارا و آنری کونان بدیه از دو سال پیش هیچ دیداری نداشتند. آن‌ها دیداری حدود چهل دقیقه‌ای در هتل گلف ابیجان داشتند. این هتل همان محلی است که این دو نفر در جریان بحران انتخاباتی سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ با یکدیگر متحد شده بودند.
این دیدار در ابیجان پس از انتظار‌های بسیار برای پایان دادن به بحران صورت گرفت. مخالفان پیروزی واتارا در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین دوره را غیرقانونی می‌دانند. با این حال وی مردم را به صلح دعوت می‌کند.
واتارا پس از دیدار شب گذشته با بدیه اظهارداشت: ما اتفاق نظر داریم که صلح برای هر دوی ما و همه مردم ساحل عاج ارزشمند است. ما تصمیم گرفتیم که این صلح پابرجا بماند.
کونان بدیه هم گفت: ما دیوار یخی سکوت را شکستیم. ما در روز‌ها و هفته‌های آینده به تماس و ارتباط ادامه خواهیم داد تا در نهایت کشور به همان وضعیت قبل بازگردد.
هر دو طرف اعلام کردند در این دیدار نخست هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است، اما با برقراری اعتماد، این دو نفر به زودی بار دیگر دیدار خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج