عشق با ذهن و بدن شما چه میکند؟ آثار مثبت و منفی آن را بدانید


عشق یکی از پیچیده ترین و قدیمی ترین احساسات انسانی است که همواره از آن گفته شده است. اما بهرحال می تواند آثار مختلفی را بر روی ذهن و جسم شما به جا بگذارد.

عشق با ذهن و بدن شما چه میکند؟ آثار مثبت و منفی آن را بدانید

عشق یکی از پیچیده ترین و قدیمی ترین احساسات انسانی است که همواره از آن گفته شده است. اما بهرحال می تواند آثار مختلفی را بر روی ذهن و جسم شما به جا بگذارد.

اولین تاثیر مهمی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم تاثیر آن بر روی مغز شماست. تاثیرات ذهنی عشق مهم ترین و بیشترین تاثیرات عشق را شامل می شود و می توانند بلند مدت بوده و تا همیشه همراه با شما باشند.

1. احساس رضایت در شما به وجود می آورد.

2. احساس دلبستگی و امنیت در ذهن شما ایجاد می کند.

3. عشق می تواند باعث ایجاد تمایل به فداکاری در ذهن شما شود.

4. باعث فعال شدن بخش وسواس مغز شده و فردی که عاشق او شده اید تبدیل به مهم ترین فکر شما می شود.

5. عشق در رابطه طولانی مدت می تواند باعث ترشح هورمون هایی مانند دوپامین شده و در نتیجه استرس شما را کاهش دهد.

6. عشق می تواند در شما حسادت به وجود بیاورد. البته توجه داشته باشید که حسادت اگر عاقلانه مدیریت شود می تواند مثبت باشد و تعهدی عمیق را به وجود بیاورد.

اما تاثیر بعدی عشق بر روی بدن شماست که البته معمولا موقتی است. در ادامه به مهم ترین تاثیرات عشق بر روی بدن می پردازیم.

1. عشق باعث افزایش اشتیاق جسمی شما می شود.

2. عاشق شدن می تواند سلامت جسم را بهبود ببخشد.

3. عشق می تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

4. همچنین عشق می تواند باعث کاهش احساس درد شده و مانند یک مسکن عمل کند.

تا اینجا آثار مختلف ذهنی و جسمی عشق را به شما گفتیم اما اگر دقت کرده باشید این تاثیرات تنها آثار مثبت هستند. حال بیایید نگاهی به تاثیرات منفی احتمالی عشق نیز داشته باشیم. البته باید توجه کرد که این آثار منفی می تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد.

1. برخلاف یک رابطه طولانی مدت که عشق می تواند استرس را کاهش داد، در ابتدای یک رابطه عشق استرس را افزایش می دهد. هرچند این موضوع طبیعی بوده اما اگر بیش از حد باشد می تواند به شما ضربه وارد کند.

2. ایجاد برخی علائم جسمی حاصل از ترشح آدرنالین و اپی نفرین مانند تعریق کف دست، شدید شدن ضربان قلب، احساس لرزش و احساس تنش زیاد

3. تغییر در ذائقه و خواب نیز می تواند یکی دیگر از علائم منفی عشق باشد. عشق می تواند باعث ایجاد معده عصبی و مشکلات ناشی از آن شود. همچنین ترشح هورمون های شما نیز تغییر می کند که اثر بسیار زیادی بر روی خواب شما دارد.

4. و اما آخرین تاثیر منفی که قصد داریم از آن یاد کنیم اعتیاد به عشق می باشد. بسیار پیش آمده است که افراد به مرحله اولیه سرخوشی عشق وابسته شده و بخواهند که مرتبا آن را تکرار کنند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

زیبایی و جوانی شما در گرو خوردن آب سیب زمینی | 51.7 هزار عجیب ترین شیر دنیا از زمان پیامبر، خوردن آن را از دست ندهید | 44.2 هزار سه راه ساده که با آن ها می توانید از طریق گوگل پول درآورید | 40.4 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 70.6 هزار پرخاصیت ترین ترشی همراه با خواص دارویی زیاد | 56.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022