86 درصد اصناف اردبیل پروتکل‌های مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند


86 درصد اصناف اردبیل پروتکل‌های مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند

اردبیل- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اعلام کرد: بر اساس ارزیابی ناظران ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اردبیل، 86 درصد اماکن و اصناف این شهرستان پروتکل‌های مقابله با کووید.19 را رعایت می‌کنند.

دکتر محمدرضا خلفی‌زاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای اخیر بر اساس مصوبه ستاد کرونا، ۵۹۳ مورد بازدید از اماکن و اصناف شهرستان انجام شده و کارشناسان وضعیت را از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت اکیپ‌های نظارتی ستاد مدیریت کرونا و بازرسان بهداشت شهرستان اردبیل در جهت کنترل و نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: اجرای محدودیت فعالیت تا ساعت ۱۸ برای گروه‌های شغلی، ۲، سه و چهار شهر اردبیل از روز چهارشنبه آغاز شده و ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل از صدور هشت مورد اخطاریه و تذکر به متصدیان متخلف واحدهای صنفی این شهرستان در چند روز اخیر خبر داد.

وی بیان کرد: در جریان بازرسی‎ها، یک واحد چایخانه پلمب شده و از فعالیت هفت واحد متخلف به خاطر رعایت نکردن پروتکل بیرون‌بری و فاصله‌گذاری اجتماعی جلوگیری شده است.

دکتر خلفی‌زاده با اشاره به بازدید از مدارس و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن که جهت رفع اشکال باز هستند، گفت: نظارت بر اماکن تجمع مردم بیشتر شده است تا از شیوع و گسترش کرونا جلوگیری شود.

وی نظارت بر تدفین اجساد متوفیان مبتلا به کرونا، تداوم گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف توسط شهرداری اردبیل و جلوگیری از سوار شدن بیش از سه نفر به تاکسی‌ها را از جمله اقدامات ستاد مقابله با کرونای شهرستان اردبیل ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردبیل در زمینه شیوع بیماری کرونا در ردیف مناطق بحرانی و با وضعیت مشکی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه روز گذشته، ۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان اردبیل بستری شده و پنج نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم