20 ایده به استارتاپ ویکند دانشگاه بیرجند رسید


20 ایده به استارتاپ ویکند دانشگاه بیرجند رسید

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: در رویداد استارتاپ ویکند دانش کار 20 ایده از سراسر کشور به این دانشگاه رسید و 13 ایده به مرحله نهایی راه یافت.

علی زنگویی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپ ویکند دانش کار که با سخنرانی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شکل مجازی در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: پس از داوری ایده‌ها، سه ایده برنده شد که امروز از برگزیدگان این رویداد تجلیل می‌شود.

وی گفت: استارتاپ و ایده‌پردازی مهم‌ترین قدم برای جامعه ما است تا بتوانیم فرهنگ غنی دینی و اسلامی خود را از طریق ایده‌پردازی به تعالی برسانیم.

زنگویی افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند من برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده‌ام و قرآن کریم بیشترش اخلاق است تا در جامعه آسیب اجتماعی نباشد که راه آن ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی است.

وی اظهار داشت: همه کارهای بزرگی که در جوامع بشری در طول تاریخ انجام شده از یک ایده و فکر ایجاد شده است و این ایده توسعه پیدا کرده، به تعالی رسیده و به کار و ثروت تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: کشور ما در پنجره جمعیتی قرار دارد و این یعنی بیشتر جامعه بین ۱۵ تا ۶۵ سال قرار دارند که باید تلاش شود زیرا کشورهای دیگر که از این پنجره جمعیتی استفاده کردند در حوزه‌های مختلف به رشد و توسعه رسیدند.

وی یادآور شد: کشور ما با مشکلاتی مثل جنگ تحمیلی و تبعات آن و امروز هم با تحریم ظالمانه مواجه است که همه اینها موجب شده بیشتر به بحث ایده‌پردازی توجه کنیم.

زنگویی گفت: ایده‌پردازی یعنی اینکه نباید منتظر دیگران باشیم تا مشکلات ما را رفع کنند بلکه باید از جامعه جوان و تحصیلکرده خود بخواهیم با ایده‌های خوب، مشکلات را رفع کنند.

رویداد استارتاپ ویکند دانش کار از مرداد ماه سال جاری با برگزاری چهار کارگاه و حضور ۲۰۰ شرکت کننده آغاز و پس از داوری که روز جمعه گذشته انجام شد از سه گروه استارتاپی تجلیل شد.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی - تجربی است که در چند روز متوالی (پایان هفته) برگزار می‌شود.

گروه‌های منتخب از دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، دانشگاه بیرجند و دانشکده فردوس هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟