طرح مسکن در شهرک جوانان تبریز، الگویی برای سایر شهرها


طرح مسکن در شهرک جوانان تبریز، الگویی برای سایر شهرها

شهردار تبریز گفت: اجرای طرح مسکن در شهرک جوانان تبریز می تواند برای سایر شهر ها الگو باشد.

ایرج شهین باهر امروز دوشنبه در جلسه‌ی بررسی پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز و سایر پروژه های مشترک ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دستگاه های آذربایجان شرقی که با حضور فرمانده قرارگاه، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین و مدیران استانی در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: امروز از سه پروژه‌ای که در سفر قبلی تفاهم‌نامه شان امضاء شده بود، بازدید کردیم که این پروژه ها عبارتند از احداث لند فیلد دفن بهداشتی پسماند که درحال انجام است، همچنین احداث پارک بزرگ تبریز که مطالعاتش درحال اتمام است و از امروز کارهای اجرایی‌اش شروع شده است و بحث اتوبان ولایت نیز که کارهای اجرایی اش شروع شده است.

وی ادامه داد: اخیراً مقرر شد که بحث آبدار کردن مهرانه رود نیز به این قراردادها اضافه شود و در خصوص بحث خط پنج مترو که همان تکمیلی خط یک مترو است، مسیر خط یک‌ از میدان قونقا به سمت میدان لاله تغییر می‌کند و از میدان قونقا تا میدان راه‌آهن مترو نداریم لذا برای تکمیل این خط که دقیقاً در میدان قونقای تبریز قرار داد، تصمیم گرفتیم قونقا را احیا کنیم که ۱۱۰ سال پیش اولین تراموای شهری در کشور بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: امروز تفاهم‌نامه تکمیل تراموا به طول هفت کیلومتر از میدان قونقا تا میدان راه‌آهن به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان امضا شد که امیدواریم بتوانیم سریعاً به قرارداد تبدیل کنیم.

وی در رابطه با بحث حاشیه نشینی نیز گفت: تبریز یکی از شهرهایی است که دقیقا روی گسل قرار دارد و علاوه بر این، دو هزار بافت حاشیه نشینی داریم که نیازمند اصلاح است که برطبق دستور استاندار مقرر شد از محل سهم شهرداری در ماده ۱۰۱ قانون، ۱۰ هکتار از شهرک جوانان را در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء قرار دهیم تا کلنگ زنی احداث این واحدها انجام شود.

وی ادامه داد: این پروژه شاید عظیم ترین و موثر ترین پروژه همسو با رسالت قرارگاه باشد که کاملا یک پروژه انسانی است و قصد نجات انسان ها را داریم و امیدواریم این طرح که در تبریز اجرا می‌شود برای سایر شهرها پایلوت باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هرکدام از این پروژه ها ابر پروژه هستند، گفت: پارک بزرگ می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای تبریز باشد و تراموا نیز جزو آرزوهای مردم تبریز بود.

دبیری ادامه داد: ساماندهی مناطق حاشیه نشین نیز می ‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد و امیدواریم از توان فنی و مالی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در طول هشت سال اخیر خبر ساماندهی مناطق حاشیه نشین بهترین خبری بود که شنیدم. بالغ بربالغ بر ۴۹ هکتار در طرح تفضیلی تبریز مطرح شده است و لذا این موضوع از اوجب واجبات است.

بابایی اقدم ادامه داد: از زحمات آقای استاندار نیز تشکر می‌کنم که طرح شهرک جوانان را که از استان خارج شده بود، دوباره برگرداندند و امیدوارم در سریع ترین زمان ممکن بحث ساماندهی مناطق حاشیه نشین تحقق یابد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه چند تفاهم نامه همکاری ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی امضا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟