چه کسی ستاره منچستریونایتد را کشف کرد ؟


چه کسی ستاره منچستریونایتد را کشف کرد ؟

مائورو بورگتی، مدیر استعدادیابی نوارا ایتالیا شخصی بود که برونو فرناندز ستاره امروز منچستریونایتد را کشف کرد . این شخص بورگتی را از تیم بواویشتا به تیم نوارا برد . نوشته چه کسی ستاره منچستریونایتد را کشف کرد ؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

چه کسی ستاره منچستریونایتد را کشف کرد ؟

مائورو بورگتی ، مدیر استعدادیابی تیم نوارا ایتالیا : سال ۲۰۰۲ برونو فرناندز را از تیم بواویشتا به تیم نوارا آوردم
نویسنده : پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰
چه کسی ستاره منچستریونایتد را کشف کرد ؟

مائورو بورگتی، مدیر استعدادیابی نوارا ایتالیا شخصی بود که برونو فرناندز ستاره امروز منچستریونایتد را کشف کرد . این شخص بورگتی را از تیم بواویشتا به تیم نوارا برد .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مائورو بورگتی، مدیر استعدادیابی نوارا ایتالیا شخصی بود که برونو فرناندز ستاره امروز منچستریونایتد را کشف کرد. در ۲۷ آگوست ۲۰۱۲، بورگتی برای اضافه کردن یک استعداد جوان پرتغالی به نوارا متقاعد شد و برونو فرناندز در انتقالی ۴۰ هزار یورویی از بواویشتا به نوارا، که آن موقع در سری بی حاضر بود، پیوست. در سال ۲۰۱۳ برونو فرناندز در انتقالی مجموعا به ارزش ۵ میلیون یورو به اودینزه پیوست و تبدیل به گران ترین فروش تاریخ نوارا، باشگاه کوچک حومه تورین شد.

مائورو بورگتی که کاشف برونو فرناندز بود، مصاحبه ای خواندنی با فوتبال ایتالیا انجام داده و در خصوص دوران حضور این ستاره فوتبال پرتغال در ایتالیا صحبت کرد.

کدام کیفیت های برونو فرناندز ، ستاره کنونی تیم منچستریونایتد ، شما را تحت تاثیر قرار داد؟

برونو فرناندز بازیکنی فوق العاده نبود اما فوتبالیستی بود که می توانست توانایی های تکنیکی و دید خوبی داشته باشد. مهم تر از همه، شخصیت بازی او چیزی بود که از همان ابتدا وجود داشت و همین شخصیت او را به سطح اول فوتبال اروپا رسانده است. تا جایی که می دانم، ما در آن زمان تنها تیمی بودیم که برونو فرناندز را می خواستیم و او بلافاصله پیشنهاد نوارا را پذیرفت.

چقدر طول کشید برونو فرناندز در نوارا جا بیفتد؟

او ابتدا به تیم زیر ۱۹ سال نوارا اضافه شد و در مرکز فنی و تمرینی باشگاه در نوارلو زندگی می کرد. او در بازی های دوستانه و پیش فصل تیم اصلی حضور می یافت و در خارج از زمین هم حرفه ای و باکیفیت رفتار می کرد. او خیلی سخت تلاش می کرد و سعی داشت زبان ایتالیایی بیاموزد. او خیلی سریع در تیم جا افتاد زیرا می توانست با هم تیمی هایش ارتباط برقرار کند. گاهی اوقات مادر یا پارتنرش به نوارا می آمدند تا با او دیدار کنند. او شخصی تودار بود و شهرت باعث تغییر او نشده است. با شروع بازی های رسمی، برونو فرناندز در اکتبر ۲۰۱۲ ابتدا برای تیم زیر ۱۹ سال بازی کرد زیرا ما بابت ثبت نشدن اسم او در لیست سری بی کمی نگران بودیم و می خواستیم برای زمان بازی کردن او در تیم اصلی مطمئن شویم. در شش ماه پایانی فصل، برونو توانست چهار گل در سری بی به ثمر برساند.

پست برونو فرناندز در نوارا کجا بود؟

او در مرکز میدان و بیشتر به عنوان متزالا [نیمه وینگر؛ هافبکی که بیشتر به گوشه ها متمایل است اما وینگر نیست] بازی می کرد. او در میانه میدان توانایی های بالایی داشت و حالا امروز یک هافبک تهاجمی بزرگ است. در نوارا او می توانست در هر پستی از میانه میدان بازی کند.

آیا به نظر شما او نقطه ضعفی دارد؟

برونو فرناندز در زمینه های ذهنی و تکنیکی بسیار ماهر هستند اما او باید از نظر بدنی و فیزیکی پیشرفت کند که نسبت به میانگین سایر بازیکنان ضعیف تر است. با این حال او از استقامت زیادی برخوردار است. ساختار بازی فرناندز کاملا مناسب است. فرناندز وقتی در نوارا حضور داشت، ۱۸ ساله بود اما او نسبت به آن موقع از نظر بدنی خیلی پیشرفت کرده است.

از رسیدن برونو فرناندز به چنین سطحی شگفت زده شدید؟

او همیشه در تمام دوران فوتبالش سطحش را ارتقا داده است. صادقانه بگویم، تبدیل شدن برونو فرناندز به بازیکن امروز کمی شگفت زده ام کرد. می دانستیم که برونو فرناندز یک بازیکن معمولی نمی شود اما حالا او در یکی از مشهورترین باشگاه های دنیا بازی می کند و نتیجه سرمایه گذاری ما فراتر از منطقی بود که آن موقع داشتیم. تبدیل شدن برونو فرناندز به ستاره منچستریونایتد برایم شگفت آور و غیرقابل تصور بود.

آیا هنوز با او در ارتباط هستید؟ پیام شما برای او چیست؟

گاهی اوقات از برونو فرناندز می خواهم برای بازیکنان جوانی که در نوارا بازی می کنند، پیامی بفرستد و او همیشه بابت این مسئله در دسترس است. گاهی اوقات پس از یک گل یا نمایش عالی برای برونو پیامک می فرستم. از برونو می خواهم تواضعش را حفظ کند زیرا همین تواضع چیزی است که همیشه با آن شناخته می شود. فعلا او از این نظر تغییر نکرده و این که همیشه او برای پاسخ دادن به من و سایر افراد معمولی در دسترس است، یعنی او مثل دوران حضورش در نوارا هنوز متواضع است. همین ویژگی باعث شد که برونو به ستاره بزرگی تبدیل شود.

برونو فرناندز یک سال پس از حضور در نوارا با ۵ میلیون یورو راهی اودینزه شد، سپس حضور در تیم های سمپدوریا و اسپورتینگ لیسبون را تجربه کرد و حالا ستاره منچستریونایتد است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC