درآمد فروش کارخانه نئوپان خلخال صرف پروژه‌های فرهنگی می‌شود


درآمد فروش کارخانه نئوپان خلخال صرف پروژه‌های فرهنگی می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون سیاسی وامنیتی فرماندار خلخال گفت: درآمد حاصل از واگذاری کارخانه نئوپان خلخال به بخش خصوصی صرف اجرا و تکمیل پروژه‌های فرهنگی در این شهرستان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد قنبری روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: براساس قول داده شده از سوی مسوولان بنیاد مستضعفان کشور، ۸۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش نقدی کارخانه نئوپان وابسته به این بنیاد و همچنین ۲۰ میلیارد ریال اضافه بر آن در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت تا جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های فرهنگی منطقه از جمله کتابخانه مرکزی نیمه تمام این شهرستان هزینه شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خلخال از ۱۰ سال پیش آغاز و به‌دلیل کمبود اعتبار در همان ابتدای کار متوقف شده است، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن اعتبارات استانی و تخصیص پایین سالانه آن، نمی‌توان به تکمیل این پروژه از محل اعتبارات استانی امیدوار بود.

او بیان کرد: با دریافت اعتبارات وعده داده شده از سوی مسوولان بنیاد مستضعفان بخش مهمی از این اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی و بخشی نیز برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری شهر کلور مرکز بخش شاهرود و شهر هشجیبن مرکز بخش خورش رستم خلخال هزینه می‌شود.

قنبری با اشاره به فضای مجازی مسموم در خلخال و فعالیت افرادی با افکار تخریبی در این فضا گفت: انتظار از فرهیختگان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عومی شهرستان افزایش فعالیت در فضای مجازی و روشنگری افکار عمومی برای خنثی سازی فعالیت‌های مخرب است.

معاون فرماندار خلخال گفت: با افزایش فعالیت فرهیختگان در فضای مجازی قطعا جامعه به سمت اخلاق‌مداری هدایت شده و از آسیب‌های اجتماعی در این فضا کاسته خواهد شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد از چهار کتاب "چشم‌اندازی بر عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی در خلخال نوشته رضوان صادقی و داود مقیسی ، عروض و قافیه نوشته فرهنگ خاکنژاد، زیارت جانان نوشته حافظی و سرزمین طارم نوشته مهدی محمدی" رونمایی شده و از نویسندگان این کتابها تجلیل شد.

همچنین در این مراسم با تقدیر از تلاش حسین بصیر مدیر قبلی کتابخانه‌های عمومی خلخال خانم محمدی به عنوان مدیر جدید این کتابخانه معرفی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آزادی قدس با اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان میسر است