نماز جمعه در هیچ نقطه‌ای از کردستان برگزار نمی‌شود


نماز جمعه در هیچ نقطه‌ای از کردستان برگزار نمی‌شود

سنندج - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در بسیاری از شهرهای استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نماز جمعه در هیچ نقطه‌ای از این استان اقامه نخواهد شد.

حجت الاسلام حمیدرضا عاقلزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نماز جمعه از چند هفته گذشته در این استان همچون بسیاری از مناطق کشور برگزار نمی‌شود و با توجه به وضعیت ویژه‌ای که برای کل کشور در ۲ هفته پیش رو اعلام شده، نماز جمعه نیز همچنان برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان در شرایط کرونا با استفاده از ظرفیت خیرین توانستند کمک‌های معیشتی مناسبی تهیه و بدست نیازمندان برسانند، افزود: گروه‌های جهادی هم در بیمارستان‌های استان فعالیت‌هایی داشته‌اند که قابل تقدیر است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در استان برای مقابله با این ویروس در حال انجام است، اضافه کرد: تا کمک خود مردم نباشد نمی‌توان بر بحران کرونا غلبه کرد.

حجت‌الاسلام عاقلزاده یادآور شد: با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور و به تبع این استان باید خود مردم کمک کنند چون دولت و ستاد ملی کرونا همه توان خود را به کار بسته است ولی همه چیز دست دولت نیست و باید مردم و دیگر نهادها نیز پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مردم باید به سلامت خود و خانواده‌هایشان اهمیت بیشتری بدهند به قطع زنجیره بیماری کمک کنند، گفت: تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور، نشان از تلاش ویژه دولت و ستاد ملی کرونا برای مقابله با این بحران است و باید مردم متوجه باشند که اگر می‌خواهند کسب و کارها به روال عادی خود برگردد دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۸۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه)، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !