تجلیل از مادر شهید حبیب آوازه به همت کانون فرهنگی هنری نینوا در شهرستان رودان


تجلیل از مادر شهید حبیب آوازه به همت کانون فرهنگی هنری نینوا  در شهرستان رودان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و به همت کانون فرهنگی هنری نینوا و در قالب «سه شنبه های تکریم»، مادر شهید پرچمدار ترویج فرهنگ کتاب در بخش بیکاه مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، « سه شنبه های تکریم »، یکی از طرح های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که موجب پیوند عمیق تر بین مسجد و خانواده های شهدا می شود که این امر به همدلی اهالی محله با محوریت مسجد کمک شایان توجهی می کند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب این طرح که امروزه به سنتی حسنه تبدیل شده است هر هفته روز های سه شنبه با حضور در منازل شهدا، از خانواده های معظم شاهد دلجویی می کنند.

ابتکار جالب توجه کانون فرهنگی هنری نینوا بخش بیکاه شهرستان رودان در سه شنبه هفته جاری در این است که توامان هم طرح سه شنبه های تکریم را به اجرا درآورده و هم برنامه بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی را اجرا کرده است.

شهید « حبیب آوازه »، دانشجوی دانشرای تربیت معلم علامه طباطبایی رودان از پرچمداران ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بخش بیکاه بود و در این راه خدمات ارزنده ای را ارائه کرد.

مصطفی داوری، مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا در این باره می گوید: طرح سه شنبه های تکریم این هفته که با هفته کتاب و کتابخوانی مصادف شده است فرصتی شد تا با حضور در منزل معلم شهیدی که پرچمدار ترویج کتابخوانی در بخش بیکاه بود، از مادر این شهید والامقام تجلیل شود.

وی از سه شنبه های تکریم به عنوان موثرترین و ماندگارترین طرح ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و افزود: فراهم شدن زمینه برای حضور هفتگی جوانان و نوجوانان عضو کانون ها در بین وارثان فرهنگ ایثار و شهادت، آنان را در برابر پیکان های زهرآگین دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی مصون نگه می دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا بخش بیکاه ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم از روزهای نخست تاکنون به صورت منظم در این بخش اجرا می شود و تاکنون آثار و برکات فراوانی را به دنبال داشته است.

وی می افزاید: سه شنبه این هفته که با هفته کتاب مصادف شده، بهترین فرصت برای شناسایی و معرفی شهید مروج فرهنگ کتاب به عنوان الگویی برای جوانان به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بود که کانون نینوا از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

شهید حبیب آوازه در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای متدین در بیکاه از توابع شهرستان رودان متولد شد، در شش سالگی قدم به مدرسه گذاشت و دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به اتمام رساند، برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه در آزمون تربیت معلم علامه طباطبایی رودان شرکت و قبول شد و تحصیلات را تا سوم دانشسرای تربیت معلم در رشته آموزش ابتدایی ادامه داد.

ازدوران نوجوانی عشق و علاقه خاصی به مذهب و فراگیری مسائل دینی داشت وی سطوح بینش وآگاهی اسلامی خود را بالا می برد. وی در اخلاق و رفتار نمونه و الگو بود و می دانست که اسماعیل وارباید خود را برای دفاع از اسلام قربانی کند و برای تحقق این این مهم به عضویت بسیج درآمد و پس از مدتی به جبهه اعزام شد.

شهید حبیب آوازه سرانجام در تاریخ ۱۴/۱۱/۶۵ در منطقه شلمچه بر اثراصابت ترکش به بدن به فیض شهادت نائل آمد و به دیادار پروردگارش شتافت و بدن سوخته اش در مزار شهدای روستای بیکاه به خاک سپرده شد.

پایان پیام/711

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟