تعمیر ناقص موتورخانه آپارتمان، 7 تهرانی را تا مرز مرگ برد


تعمیر ناقص موتورخانه آپارتمان، 7 تهرانی را تا مرز مرگ برد

تهران_ ایرنا_ حادثه گازگرفتگی یک ساختمان مسکونی در شرق تهران موجب مسمومیت 7 نفر با گاز کشنده منواکسید کربن شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۵ و ۱۰ دقیقه امروز حادثه گازگرفتگی یک ساختمان مسکونی، ۵ طبقه ۱۵ واحدی در خیابان نیروی هوایی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله آتش نشانان با امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان ۵ طبقه ۵ واحد بصورت ردیفی که روی هم قرار داشتند دچار گاز گرفتگی شده بودند.

به گفته وی؛ در این حادثه ۷ نفر از ساکنان این واحدهای مسکونی دچار مسمومیت با گاز شده بودند که بلافاصله تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی درباره علت این حادثه نیز گفت: با بررسی‌های کارشناس آتش نشانی مشخص شد، روز گذشته فردی در موتورخانه جهت سرویس حضور یافته و دهانه روی سطح دودکش خروجی را تغییر داده بود و همین مسئله موجب جلوگیری از خروج آلاینده ها و نشت گاز منوکسید کربن در برخی از واحدهای این ساختمان شده بود.

وی به شهروندان توصیه کرد در فصل سرما و به هنگام استفاده از وسایل گرمایشی حتما از ایمنی و وسایل گرمایشی از جمله بخاری و آبگرمکن اطلاع داشته باشند و در صورت داشتن نقص حتما با استفاده از وسایل استاندارد و ایمن نسبت به نقص رفع وسایل گرمایشی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا؛ همه ساله در فصل سرما بدلیل ایمن نبودن وسایل گرمایشی و استفاده از وسایل نا ایمن به ویژه در قسمت دودکش بخاری ها بدلیل گاز گرفتگی تعدادی از مردم دچار مسمومیت با گاز کشنده منواکسید کربن می شوند و برخی از این افراد جان خود را در این حوادث از دست می دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانستن این موارد درباره خشونت خانگی ضروری‌ست!