هلال احمر ساوه در بازرسی از اصناف فعالیت خود را شروع کرد


هلال احمر ساوه در بازرسی از اصناف فعالیت خود را شروع کرد

ساوه -ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: اعضای جوان و داوطلبان این نهاد در قالب طرح ناظران سلامت به دانشکده علوم پزشکی برای بازرسی از اصناف و تذکر لسانی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی کمک می کنند.

«سیدلقماندحسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این طرح همگام با سراسر کشور برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و بازرسی از اصناف و مشاغل فعال و مشمول گروه یک هدف‌گذاری شده است.

به گفته او، در این طرح اعضای جمعیت هلال احمر با مراجعه به اصناف و مشاغل مجاز به فعالیت، آنها را ترغیب و تشویق به رعایت موازین بهداشتی می کنند و در این فرایند برگه های مخصوص تعبیه شده از سوی دانشکده علوم پزشکی را تکمیل می کنند.

حسینی گفت:همکاران هلال احمر در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و مواد ضدعفونی و نبود فاصله گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل مجاز به آنها تذکرات لسانی می دهند.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی نیز هدف دیگر جمعیت هلال احمر ساوه از اجرای این طرح میان اصناف است.
وی اظهار کرد: در این زمینه ۱۶ تیم در هلال احمر ساوه تشکیل شده تا بتوانیم همه اصناف و مناطق حاشیه شهر را محله به محله بازرسی و نکات مورد نظر را به آنها یادآوری کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: در روز نخست اجرای این طرح ۱۶۰ صنف مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفت و به آنها تذکرات لسانی داده شد و در صورت تکرار سرپیچی از پروتکل های بهداشتی، واحدهای متخلف به حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی برای اعمال اقدامات قانونی معرفی خواهیم کرد.
حسینی از مردم و اصناف این شهرستان دعوت کرد که با همکاری، احساس مسئولیت و رعایت موازین بهداشتی نسبت به کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا و کاستن از بار ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از آن کمک کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری