بیش از 5 هزار نفر در بوکان به کرونا مبتلا شدند


بیش از 5 هزار نفر در بوکان به کرونا مبتلا شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، پنج هزار و پنج نفر در این شهرستان به کووید 19 مبتلا شده اند.

محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افرادی که کرونای آنها مثبت اعلام شده سه هزار و ۷۳۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و در منزل قرنطینه و یک هزار ۲۷۴ نفر در بیمارستان در بخش‌های کرونا و بخش ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: به منظور آموزش و تفهیم جزئیات قرنطینه خانگی به منازل بیمار مثبت بستری و سرپایی در شهر و روستا مراجعه شده و در صورت عدم امکان مراجعه، تلفنی با فرد مبتلا و یا خانواده آنها تماس گرفته شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بوکان با بیان اینکه تاکنون ۳۶۰ نفر در شهرستان مشکوک به بیماری کرونا فوت کرده اند، اضافه کرد: از مجموع افراد فوت شده مشکوک به کرونا، نتیجه آزمایش ۲۲۵ نفر مثبت و ۱۳۵ فوتی دیگر منفی اعلام شد.

وی از تدوین حدود ۴۵۰ نامه کتبی برای اعلام اسامی کارکنان کرونا مثبت ادارات و ارگان ها به فرمانداری خبر داد و افزود: این افراد به اداره یا ارگان مربوطه جهت انجام قرنطینه و صدور مرخصی استعلاجی و یادآوری راه‌های پیشگیری معرفی شدند.

عباسی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از گروه‌های آسیب پذیر در مورد پیشگیری از کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک آموزش حضوری و فردی داده شدند.

بوکان با ۲۵۸ هزار نفر سومین شهر پرجمعیت آذربایجانغربی است که هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...