رفت ‌و آمد خودروها در خواف خراسان رضوی تا 90 درصد کاهش یافت


گناباد- ایرنا- فرماندار ‌خواف در استان خراسان رضوی گفت: رفت ‌و آمد...
گناباد- ایرنا- فرماندار ‌خواف در استان خراسان رضوی گفت: رفت ‌و آمد خودروها در روزهای اجرای طرح محدودیتهای کرونایی در مناطق شهری 40 درصد و در جاده‌های این شهرستان تا 90 درصد کاهش یافته است.

حسین سنجرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همراهی اصناف و مردم خواف را در اجرای طرح محدودیتهای کرونایی خوب توصیف کرد و افزود: بیش از ۹۹ درصد کسبه مشاغل گروه ۲، سه و چهار این شهرستان مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکتهای معدنی مستقر در مجتمع سنگان خواف هم رفت و آمد نیروهای شاغل خود را ۲۰ درصد کاهش داده و رفت و آمد آنان در مسیر سایر شهرستان‌ها از جمله مشهد تا پایان اجرای محدودیتهای کرونایی متوقف شده است.

فرماندار خواف گفت: در پی وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی مشاغل گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار، مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه و مراسم مذهبی، تجمع و نماز جمعه نیز تعطیل شده و ادارات با حضور یک سوم کارکنان خدمات ارایه می‌دهند و سایر کارکنان نیز به صورت دورکاری فعالیت دارند.

وی اجرای طرح محدودیتهای کرونایی را در خواف موفق دانست و افزود: تحقق کامل اهداف این طرح نیازمند مشارکت و تعامل آحاد جامعه و همه بخشهاست.

سنجرانی ادامه داد: به دنبال افزایش مجالس جشن و عروسی در خواف، دورهمی‌های خانوادگی و عدم توجه کافی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و تعداد فوتی ها و بستری شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ افزایش یافت.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۵ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف تشکیل و مسائل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت اقدامات این بخش بررسی و راهکارهای مقتضی اتخاذ شده است.

فرماندار خواف همچنین از توزیع ۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و بهداشتی به ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه پارسال تاکنون با همکاری دفتر امام جمعه، خیران و تعدادی از شرکتهای معدنی مجتمع سنگان این شهرستان خبر داد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته