ساخت مرکز دارالقرآن شیروان ازسرگرفته شد


ساخت مرکز دارالقرآن شیروان ازسرگرفته شد

بجنورد - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: عملیات اجرایی تکمیل ساختمان دارالقرآن امام علی (ع) این شهرستان، که برای 11 سال متوقفش شده بود، از سرگرفته شد.

علی ابراهیمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح مزبور سال ۸۶ آغاز شده بود که پس از ۲ سال به دلیل نبود اعتبار متوقف شد و اکنون پس از ۱۱ سال، مجددا ساخت این مرکز آغاز شده است.

وی گفت: امسال ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی مدارس برای ادامه عملیات ساخت ساختمان دارالقرآن شیروان اختصاص یافته و صرف تکمیل بخش های داخلی بنا شده و تنها محوطه سازی و نصب تاسیسات آن مانده است که تا دهه فجر امسال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیمیان افزود: این مرکز دارالقرآن در چهار طبقه و مجموعا با گستره ۲ هزار مترمربع شامل دارالقرآن، پژوهش سرا و آزمایشگاه مرکزی برای کل دانش آموزان و مدارس سطح شهرستان اجرا می شود که یکی از نیازهای اصلی دومین شهر پرجمعیت استان و ظرفیتی بزرگ برای استفاده دانش آموزان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: اینک دانش آموزان این شهر برای فراگیری و گذراندن دوره های تخصصی قرآن از بنای قدیمی یک مدرسه استفاده می کنند که ظرفیتی محدود و تجهیزات و امکاناتی اندک دارد.

شهرستان شیروان ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی دارد که زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان