شهردار همدان: 500 پروژه عمران شهری در دست اجراست


شهردار همدان: 500 پروژه عمران شهری در دست اجراست

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: 500 طرح و پروژه عمرانی در سطح شهر در حال اجرا است به نحوی که شهر همدان هم اینک به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، «عباس صوفی» روز پنجشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان همدان، بیان کرد: با تلاش استاندار و نماینده همدان در خانه ملت، طرح قطار شهری همدان با پیش بینی چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قطار شهری همدان برای اولین بار در کشور تراموا شد اضافه کرد: این طرح دارای سه خط بوده که تنها برای یک خط آن چهار هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

شهردار همدان اظهار داشت: انتقال آب های سطحی از دیگر طرح های بزرگ شهرمان است که یک کریدور شهر به اتمام رسیده و کریدور دوم نیز آغاز شده است.

صوفی توضیح داد: در این طرح آب‌های سطحی با لوله‌های با عرض ۲ متری واقع در زمین منتقل شده و دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ نقطه از شهر پس از بارندگی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف برای بازی پیش بینی شده است گفت: در ورزش محلات همدان در کنار یزد جزو شهرهای نخست کشور قرار گرفت.

شهردار همدان افزود: در زمینه بازگشایی معابر، پیاده راه و پیاده رو سازی نیز از سال گذشته تاکنون کارهای ویژه‌ای صورت گرفته که در کشور کم نظیر است.

صوفی درباره علت تاخیر در ساخت موزه وسط میدان امام خمینی(ره) نیز گفت: متولی ساخت و پیمانکار این طرح اداره کل مسکن و شهرسازی و ناظر آن شهرداری بود اما به علت کمبود بودجه این نهاد،طرح به طور کامل متوقف شد.

شهردار همدان: 500 پروژه عمران شهری در دست اجراست

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم بر این باورند شهرداری متولی هر طرح در دست اجرای شهری است بنابراین اتمام این طرح توسط شهرداری را مطالبه گر بودند و شهرداری در پاسخ به مطالبه مردم اجرای موزه در میدان مرکزی شهر همدان را با اختصاص هفت میلیارد تومان و تعیین پیمانکار بر عهده گرفت.

شهردار همدان، اجرای طرح معطل مانده حوزه پسماند در زمینه شیرابه، پارک ۲۵۰ هکتاری در کنار سد اکباتان، پارک ۱۰۰ هکتاری کوهستان در جاده حیدره، تکمیل فاز یک پل سردار شهید حسین همدانی، اجرای پل غدیر و توجه به زیباسازی شهر را بخشی از طرح های در دست اجرای شهرداری برشمرد.

صوفی ادامه داد: در حوزه نرم افزاری و فناوری اطلاعات نیز کارهای خوبی در دست اجرا است برای نمونه نرم افزار جامع شهرسازی و شهروندی تا آخر سال نهایی می‌شود و به دنبال آن مردم به راحتی و بدون مراجعه حضوری به شهرداری کارهای خود را پیگیری می‌کنند.

وی اظهار داشت: با وجود گستردگی خدمات شهرداری اما این نهاد با راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت شهری ۱۳۷ خود را در بوته پاسخگویی به شهروندان قرار داده است و کارکنان فعال در این بخش به فوریت پاسخ درخواست‌های مردم را می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان