بیش از 500 صنعتگر بیرجندی مجوز صنایع دستی دریافت کردند


بیش از 500 صنعتگر بیرجندی مجوز صنایع دستی دریافت کردند

بیرجند - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند گفت: بیش از 500 مجوز صنایع دستی برای صنعتگران این شهرستان از ابتدای امسال تا اواسط آذر ماه جاری صادر و تمدید شده است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی افزود: با وجود شرایط حاکم به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹، فعالیت هنرمندان صنایع ‌دستی به‌طور مستمر در کارگاه‌های خانگی و در شرایط ایمن همچنان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی نیز در این مراحل همواره حامی هنرمندان و صنعتگران بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند گفت: تسهیلات کم‌بهره به کارگاه‌های تولیدی خسارت دیده از محدودیت‌ها و شیوع کرونا پرداخت می‌شود و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با اداره شهرستان به شماره ۳۲۲۳۱۳۴۷ تماس بگیرند.

وی هفته گذشته اعلام کرد: در شرایط فعلی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، امسال نمایشگاه ملی صنایع دستی به صورت الکترونیک و در بستر مجازی در حال برگزاری است.

فولادی افزود: با وجود برخی مشکلات زیرساختی در سامانه نمایشگاه، تاکنون ۲۲ صنعتگر صنایع دستی در قالب فرد یا شرکت‌های فعال این حوزه، موفق به ثبت‌نام در این نمایشگاه شده‌اند و غرفه اختصاصی برای آنان ایجاد شده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از میان حدود ۳۰۰ رشته و زیر رشته شناسایی شده و کددار صنایع دستی در کشور، بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در این استان شناسایی شده است.

این استان چهار اثر ثبت جهانی دارد که یکی از آنها توبافی (حوله بافی) روستای خراشاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم